مجموع نظرات: ۱۳
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

​​​​​​​امروزه روغن خوراکی به یکی از مواد اصلی و مهم تهیه انواع غذاهای ما تبدیل شده است و در سبد غذایی خانواده ها جزء کالاهای ضروری محسوب می شود. روغن های خوراکی را معمولا از گیاهان ،مغز میوه ، دانه گیاه و ... تهیه می کنند و معمولا از روغن برای سرخ کردن و پختن غذا و یا چاشنی سالاد استفاده می شود.

image-20201211120957-1.jpeg

همانطور که میدانیم در ماههای اخیرمردم از کمبود روغن های خوراکی رنج میبرند و علت هرچه باشد مساله اصلی این است که روغن به سختی در دسترس عموم قرار می گیرد و به همین دلیل قیمت آن بالاتر رفته و خرید چند نوع روغن برای مصرف روزانه مردم بسیار سخت و دشوار شده است . در این میان شرکتی ادعا کرده است که سه نوع روغن خوراکی را در غالب یک محصول به بازار ارائه کرده است  و با تولید این محصول مفید، هر ۳ محصول را درون آن گنجانده است.

روغن آفتابگردان با ویتامین D

در مقایسه با اکثر روغنهای پخت و پز موجود ، روغن آفتابگردان بسیار مغذی است. در حقیقت ، اگر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود ، برای سلامتی هم مفید می باشد.ویتامین E موجود در روغن آفتابگردان نه تنها از پوستتان در برابر عوامل خارجی و اشعه یو وی محافظت می کند بلکه مانع خشک شدن پوست نیز می شود و از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین روغن آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباعی است که ضمن تامین انرژی نسبت LDL به  HDL را در سطح ایده آل نگه می دارد وحاوی لیستین است که به کاهش میزان کلسترول کمک می کند و به سلامت قلب کمک می کند. همچنین ویتامین D غنی شده با آن از مفیدترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌باشد که به رشد و استحکام استخوان‌ها و تعادل بدن کمک بسزایی میکند و همچنین این روغن قابلیت پخت و پز با دمای ملایم را به روغن سه کاره اولترای هایلی می‌افزاید.

روغن کلزا

روغن کلزا از دانه های سیاه گیاه کلزا تولید می شود و از همان خانواده گیاهان مانند کلم ، کلم بروکلی و گل کلم است. این گیاه کاربردهای جدی و شگفت انگیزی به عنوان روغن دارد. روغن کلزا در مقایسه با روغنهای دیگر ، کمترین میزان چربی اشباع شده را دارد در حقیقت وقتی با روغن زیتون مقوی مقایسه می شود ، فقط نیمی از چربی اشباع شده آن  را  دارد و  در پخت و پز ، می تواند درجه حرارت بالاتری  نسبت به رو غن زیتون را تحمل کند.

کلزا همچنین دارای چربیهای اشباع نشده است و برای گیاهخواران بسیار توصیه می شود.

یک واقعیت قابل توجه که در مورد روغن کلزا باید به آن اشاره کرد این است که روغن  کلزا دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که به طور معمول از ماهی و مکمل های تهیه شده از گوشت ماهی تهیه می کنیم .بنابراین این روغن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای پخت و پز و سالاد مناسب میدانند.

روغن سرخ کردنی

این روغن برای سرخ کردنی های سطحی و عمیق مناسب است زیرا  پایداری حرارتی بیشتری نسبت سایر روغن های سرخ کردنی دارد و کاملا بدون بو و بدون دود در حین فرآیند سرخ کردن می‌باشد.

حتما در این چند هفته اخیر اسم روغن سه کاره اولترا هایلی به گوشتان خورده است محصولی که شرکت تولید کننده اش مدعی است که با تکنولوژی های روز دنیا و ایجاد ترکیبی سالم از دانه های روغنی توانسته روغنی تولید کند که قابلیت چند کاربردی را حین آشپزی برای مصرف کننده به ارمغان می آورد و همچنین در تولید و بسته بندی این محصول از بطری آنتی یو وی استفاده کرده است و به همین دلیل اشعه مضر آفتاب، موفق به نفوذ به داخل بطری نمی شود و بعد از تولید، تغییر شیمیایی در ترکیب روغن به وجود نخواهد آمد.

با توجه به مطالب گفته‌ شده، اگر ادعا این شرکت درست باشد این امر کمک به سزایی در سبد خانوار دارد چرا که بدلیل مشکلات اقتصادی اخیر مردم ، مصرف کنندگان به جای سه هزینه مجزا با یک هزینه می توانند محصول مورد نظر را در اختیار داشته باشند و همچنین  می توانند فضای کمتری از آشپزخانه خود را اشغال کنند، شاید بهتر است که هر کداممان حداقل یکبار این محصول را مصرف کنیم تا به حقیقت این موضوع پی ببریم...

کد خبر 571850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha