جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

محیط‌بانان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال موفق به شناسایی و دستگیری ۹ شکارچی و صیاد متخلف شدند.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد در استان اردبیل گفت: یگان حفاظت این شهرستان با استفاده از یک فروند قایق موتوری بیش از هزار متر تور ماهیگیری دامی و غیرمجاز را که متخلفان شبانه در دریاچه شهید غفاری کار گذاشته بودند کشف و جمع‌آوری کردند.

محمد مجرد افزود: همچنین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان موفق به کشف و ضبط شکارهای غیر مجاز شامل ۱۸ قطعه سار، ۳ قطعه فاخته و یک قطعه اردک سرسبز شدند. در ماموریت دیگری یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز ۸ قطعه پرنده حمایت‌شده زنگوله‌بال کرده بود، شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار هم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز یک نفر از متخلفان شکار غیرمجاز را دستگیر کردند.

بهنام برزگر افزود: از این شکارچی متخلف که با استفاده از یک قبضه اسلحه شکاری دولول اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه پرنده حمایت‌شده دراج کرده بود، یک قبضه سلاح شکاری و همچنین لاشه یک پرنده کشف و ضبط و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: در ماموریتی دیگر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار در حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز ۳ نفر متخلف شکار غیرمجاز را به مراجع قضایی معرفی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال نیز گفت: محیط بانان پاسگاه‌های برندق و لرد و گشت سیار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش‌های خورش رستم، شاهرود و مرکزی شهرستان خلخال موفق شدند ۳ نفر را حین شکار و صید پرندگان وحشی در زیستگاه‌های حساس منطقه حفاظت شده دستگیر کنند.

مهدی کسائی بیان  کرد: از متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق، ۵ عدد فشنگ ساچمه زنی، لاشه یک قطعه کبک و لاشه ۲ قطعه کبوتر کشف و ضبط کنند که پس از تکمیل پرونده، شکارچیان متخلف برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده خواهند شد.

کد خبر 571831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha