شخصیت‌های شرور سینمایی، از سادیست‌ها تا شیاطین، کسانی هستند که سال‌ها کابوس‌های ما را تسخیر کرده‌اند.

جوکر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «پیتر بردشاو» منتقد سینما در مطلبی ۱۰ تا از بهترین شخصیت‌های شرور فیلم‌های سینمایی را انتخاب کرده است.

داروغه ناتینگهام در فیلم رابین‌هود: شاهزاده دزدان ۱۹۹۱

آلن ریکمن، تصویری خبیث و شیطانی از خود به عنوان داروغه بی‌عاطفه ناتینگهام و خشمگین از دزدی نوع‌دوستانه رابین‌هود به نمایش گذاشت. او خشمگین می‌گوید: رابین‌هود از جیب من پول می‌دزدد و مجبورم می‌کند مردم را آزار دهم و آن‌ها او را به خاطر این کار دوست دارند؟ که این‌طور. پس‌مانده آشپزخانه برای جذامیان و یتیمان را قطع کنید، دیگر خبری از گردن‌زدن مهربانانه نیست، کریسمس هم نداریم.» 

بچه‌دزد در فیلم چیتی ‌چیتی بنگ ‌بنگ ۱۹۶۸

بجه‌دزد شبیه شخصیت‌های خبیث داستان‌های برادران گریم است، اما به طور ویژه برای این نسخه از کتاب ایان فلمینگ، توسط فیلم‌نامه‌نویسش رولد دال، ساخته شده است. بازی رابرت هلپمن در این نقش، مردی که با قفسی در پوشش یک گاری پر از خوراکی‌های وسوسه‌انگیز در خیابان‌های ولگاریا می‌چرخد، فراموش‌نشدنی است. 

گرگوری آنتون در فیلم چراغ گاز ۱۹۴۴

از نمایشنامه پاتریک همیلتون بارها اقتباس شده است، اما مشهورترین آن‌ها فیلم چراغ گاز در سال ۱۹۴۴ است که در آن شارل بویه و اینگرید برگمن نقش‌آفرینی می‌کنند. شارل بویه در نقش مردی ظاهر می‌شود که همسرش را متهم به انجام کارهایی می‌کند که او به یاد ندارد. با تکرار این رفتار، همسرش به سلامت عقل خود شک می‌کند.

اوریک گلدفینگر در فیلم گلدفینگر ۱۹۶۴

مامور ۰۰۷ در حالی که لیزر به سوی سینه‌اش نشانه رفته به اوریک گلدفینگر می‌گوید: «انتظار داری من حرف بزنم؟» گرت فوربه در نقش اوریک گلدفینگر با طعنه جواب می‌دهد: «نه آقای باند، انتظار دارم بمیری.» این تاجر آلمانی طلادوست، نقشه سرقت بزرگی را ریخته است، جیمز باند در مقابلش قرار می‌گیرد و او هم می‌خواهد مامور ۰۰۷ را بکشد. مردی که قلبش از سنگ است و فقط طلا دوست دارد.

دلورس آمبریج در فیلم هری پاتر و محفل ققنوس ۲۰۰۷

دلورس با بازی ایملدا استاونتون، شخصیت شرور فیلم، معلمی است که در زندگی واقعی هم می‌توان دید. یک فرد زورگو، تند و زننده که از تحقیر لدت می‌برد، مانند وقتی که هری پاتر را مجبور می‌کند روی دستش چیزی بنویسد که جای خراش دردناکش ماندگار است. 

پازوزو در فیلم جنگیر ۱۹۷۳ 

پازوزو شیطانی باستانی است، که در متون کهن او را با دم عقرب تصویر کرده‌اند. این شیطان جسم ریگان ۱۳ ساله را تسخیر می‌کند. این شیطان در قالب یک کودک (با بازی لیندا بلر و صدای مرسدس مک‌کمبریج) ترسناکتر است. صدای او با خنده‌ای شیطانی، فریاد می‌زند و تمسخر و تحقیر می‌کند. 

کندی‌من در فیلم کندی‌من ۱۹۹۲

این شخصیت شرور ترسناک در فیلم برنارد رز، به نوعی به نژادپرستی در امریکا طعنه‌ می‌زند. یک دانشجوی اهل شیکاگو در مورد داستان‌های عامیانه، از جمله افسانه کندی‌من در حال تحقیق است. کندی‌من برده‌ای سیاهپوست است که به قتل رسیده و اگر ۵ بار نام او را در آینه صدا بزنید، ظاهر می‌شود. تونی تاد در نقش این شخصیت ترسناک بازی کرده است. 

جوکر در فیلم شوالیه تاریکی ۲۰۰۸

در این فیلم کریستوفر نولان، هیث لجر در نقش جوکر شخصیتی شیطانی را به تصویر می‌کشد. آرایش سفید صورت او، با عرق مدام صورتش در معرض پاک شدن است و تلاش می‌کند دلیل واقعی بریدگی گوشه‌های دهانش را با خنده‌هایش بپوشاند. شیوه پنهان کردن مداد توسط این شخصیت هم بسیار دل‌به‌هم‌زن است.

آقای پرز در فیلم نان و گل‌های سرخ ۲۰۰۰

در این فیلم کن لوچ، جرج لوپز بازیگر امریکایی-مکزیکی در نقش پرز، رئیس شرور کارگران غیرقانونی مکزیکی، نمونه‌ای از مخلوقات ترسناک نظام سرمایه‌داری است.

پرستار راچد در فیلم دیوانه از قفس پرید ۱۹۷۵ 

پرستار راچد با بازی لوئیز فلچر در این فیلم، شخصیتی مستبد و کنترل‌گر و مدیر بیمارستان روانی مردان است. یک خلافکار با بازی جک نیکلسون برای فرار از زندان خود را به دیوانگی زده و به این بیمارستان منتقل شده است، به خیال اینکه وضع بهتری داشته باشد اما پرستار راچد کنترل زندگی او را به دست می‌گیرد.

کد خبر 571299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha