مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

تصور کنید در عرض ۱۵ دقیقه می‌توانید از نقاط قوت، ضعف و مشخصه‌های شخصیتی خود مطلع شوید. حتی جالب‌تر، چه خوب می‌شود اگر راهی برای تعیین سریع مسیر ایده آل شغلی خود پیدا کنید یا بتوانید کاری پیدا کنید که کاملاً از انجام آن لذت خواهید برد.

image-20201208162844-1.jpeg

مطمئنا با خواندن این موارد، مشتاق هستید بدانید که چگونه این کارها را می توانید انجام دهید و آینده‌ی خود را بهتر بسازید.

خب، خبر خوب این است که می‌توانید به جواب تمام این سوالات با تست شخصیت شناسی MBTI برسید. بیایید در ادامه مقاله درباره تست MBTI بدانیم و به این نتیجه برسیم که این تست چگونه به ما کمک می‌کند تا شغل مناسب خود را پیدا کنیم.

تست شخصیت شناسی MBTI

کارل یونگ، روان‌پزشک مشهور، در مطالعه ماندگار خود در مورد شخصیت انسان، نظریه خود را در مورد شخصیت انسان ارائه داد.

مادر و دختری به نام کاترین بریگز و ایزابل مایرز مجذوب ایده‌های یونگ درباره شخصیت انسان شدند و پرسشنامه و تست شخصیت شناسی را با نام مایرز-بریگز (MBTI) در سال ۱۹۴۳ منتشر کردند.

مایرز و بریگز در واقع برگرفته از نظریه‌های یونگ است و به ابزاری کاربردی تبدیل شده است که افراد می‌توانند از آن برای درک نوع شخصیت خاص خود استفاده کنند. اکنون، بیش از ۲۰ میلیون نفر هر ساله تست MBTI را انجام می‌دهند و از آن سرنخ‌هایی برای درک نقاط قوت و ضعف خود استفاده می‌کنند.

چگونه تیپ شخصیتی خود را با MBTI کشف کنیم؟

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای تعیین نوع تیپ شخصیتی، تست MBTI سایت ایران تلنت یکی از کامل ترین تست های MBTI است.

برای اینکه این تست را در ایران تلنت انجام دهید نیاز به پرداخت هزینه ندارید و کاملا رایگان می‌توانید تیپ شخصیتی خود را پیدا کنید، با ویژگی‌های شخصیتی خود آشنا شوید، نقاط قوت و ضعف خود را بدانید، استعدادهای پنهان خود را کشف کنید و در نهایت بهترین انتخاب را برای شغل آینده خود داشته باشید.

برای پیدا کردن شغل متناسب با شخصیت کاری شما، ابتدا باید بدانید که روحیات و مشخصات درونی شما با چه مدل شغلی همخوانی دارد، سپس برای آن برنامه ریزی کنید و بعد سراغ ارسال رزومه بروید. امروزه شاهد هستیم که تعداد بسیاری از افراد از شغلی که دارند رضایت ندارند و در محیط کار نمی‌توانند با کاری که انجام می‌دهند ارتباط برقرار کنند. این مشکلی است که باید برطرف شود و اگر به آن توجه نشود، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی روحی و عصبی شود.

مؤلفه‌های اصلی در MBTI کدامند؟

برای درک اینکه مؤلفه‌های اصلی در تست شخصیت شناسی MBTI چه هستند، ابتدا باید نگاهی گذرا به نظریه اصلی شخصیت شناسی یونگ بیندازیم. از نظر یونگ دو نگرش شخصیتی وجود داشت به نام برون گرایی و درون گرایی. (بله، درست است این مفاهیم از نظریه یونگ ناشی شده است.)

چهار عملکرد یا حالت دیگر در شخصیت‌ها وجود داشت که بر ترتیب شهودی یا حسی، ادراکی یا قضاوتی هستند. یونگ سپس این چهار عملکرد را به عملکردهای احساسی یا منطقی بودن تقسیم بندی کرد. شهودی یا حسی عملکردهای احساسی هستند در حالی که ادراکی یا قضاوتی منطقی بودن را نشان می‌دهند.

افراد با چنین عملکردهایی به ۱۶ تیپ شخصیتی تقسیم می‌شوند و در اصل بنیان‌گذاران تست MBTI اعتقاد دارند که افراد به این ۱۶ تیپ شخصیتی در جهان تقسیم بندی می‌شوند.

اکنون بیایید به هر یک از این چهار عملکرد نگاهی بیندازیم تا پی ببریم که این تئوری چگونه به درک بهتر خود و انتخاب شغلی ما کمک خواهد کرد.

جهت انرژی شما: برون گرایی در مقابل درون گرایی

درون گرایی و برون گرایی از نظر یونگ نوع نگرش درونی افراد را نشان می‌دهد. در واقع برون گرا و درون گرا بودن است که نوع انرژی که از اطراف خود دریافت می‌کنیم را مشخص می‌کند.

افراد برون گرا بیشتر انرژی خود را از دنیای اطراف خود می‌گیرند. افراد درون گرا انرژی خود را از خود و درون خود می‌گیرند و به هیچ عنوان دوست ندارند تا خود را با اطراف درگیر کنند.

معمولا نسبت افراد برون گرا و درون گرا ۵۰/۵۰ است و تعداد برابر است.

اگر فردی، اجتماعی باشد یا همیشه در یک مهمانی به خوبی با افراد گرم بگیرد، تصور می‌کنیم که او برون گرا است. اما لزوما راه تشخیص افراد برون گرا این‌گونه نیست. شاخص اصلی اینکه شما درون گرا هستید یا برون گرا، احساسی است که بعد از مهمانی دارید.

فرد برون گرا بعد از مهمانی نشاط دارد و آماده بیرون رفتن دوباره است. یک فرد درون گرا احتمالاً فرسوده و آماده بازیابی خود در غار تنهایی است.

چگونه تصمیم می‌گیریم: احساسی یا منطقی

احساسی و منطقی بودن نحوه پردازش اطلاعات برای تصمیم گیری را توصیف می‌کنند.

· آیا تصمیمات خود را اساساً بر اساس واقعیات و اصول عینی می‌سنجید؟

· آیا جوانب مثبت و منفی را تجزیه و تحلیل می‌کنید؟

· آیا به منطق خود اعتماد دارید؟

اگر پاسخ‌ها مثبت است، شما فرید منطقی هستید.

· آیا در تصمیمات خود در درجه اول به احساسات شخص مقابل خود اهمیت می‌دهید؟

· آیا شما تصمیم نهایی خود را بر اساس ارزش‌ها و تأثیر تصمیمات شما بر دیگران می‌گیرید؟

اگر پاسخ شما به سؤالات بالا مثبت است، مطمئنا فردی احساسی هستید.

چگونه واقعیت را درک می‌کنیم: شهودی یا حسی

حسی و شهودی در تیپ‌های شخصیتی MBTI، ترجیحات روان‌شناختی در مورد چگونگی جذب اطلاعات از محیط اطراف را نشان می‌دهد.

افراد حسی برای درک اطلاعات به حواس پنج گانه تکیه می‌کنند.

افراد شهودی روی الگوها و احتمالات متمرکز می‌شوند و به دنبال معنی در الگوها یا مدل‌هایی هستند که کشف می‌کنند.

چگونه زندگی می‌کنیم: ادراکی در برابر قضاوتی

سرانجام، بعد چهارم در تست شخصیت شناسی MBTI ادراکی و قضاوتی است.

· دیگران سبک زندگی شما را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ یا، جهت گیری کلی شما نسبت به جهان چیست؟

آیا قاطعیت یا چارچوب ساختاری خاصی دارید؟ اگر بله، یعنی شما یک نوع قضاوتی هستید. اگر در سبک زندگی خود سازگارتر و انعطاف‌پذیرتر هستید، به احتمال زیاد ادراکی هستید.

برای شرکت در تست mbti ایران تلنت اینجا را کلیک کنید.

آیا تست MBTI برای پیدا کردن شغل مناسب است؟

ممکن است از خودتان بپرسید این اطلاعات و به طور کلی تست MBTI چگونه به من در پیدا کردن شغل مناسب کمک می‌کند؟

در جواب باید بگوییم، که این تست می‌تواند سرنخ‌های خوبی برای پیدا کردن شغل مناسب به شما نشان دهد.

هر شغل و حرفه‌ای نیاز به ویژگی‌ها و خصوصیات رفتاری خاصی دارد و اینها را تماما تست MBTI به شما نشان می‌دهد و شما را از این ویژگی‌ها مطلع می‌کند.

در اصل، یافتن شغل مناسب یا پیشرفت در حرفه شما می‌تواند با انتخاب مسیر شغلی متناسب با تیپ شخصیتی شروع شود. در اصل تست MBTI که بهترین آن تست MBTI ایران تلنت است، به شما کمک می‌کند تا به موارد زیر برسید.

کشف استعدادها

با استفاده از نتایج این آزمون، شما می‌توانید با استعدادهای نهفته، توانمندی‌ها و مهارت‌هایتان بیشتر آشنا شوید و مسیر شغلی بهتری برای خود انتخاب کنید.

شناخت عمیق

با این آزمون، شما می‌توانید شناخت عمیق‌تری از خود داشته باشید و بدانید چگونه می‌توانید در دنیای پیرامون خود رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشند.

ارتباطات موثر

این آزمون به شما کمک می‌کند، با شناخت خود، روابط موثرتر و هدفمند با دیگران داشته باشید و میزان اثرگذاری خود بر اطرافیان را افزایش دهید.

با تست MBTI می‌توانید خود را برای شغل ایده‌آل خود آماده کنید و برای آن شغل رزومه ارسال کنید.

کد خبر 571292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha