در چارچوب هفته ششم مسابقات فوتبال مرحله گروهی لیگ قهرمانان امروز (سه شنبه) ۸ بازی برگزار می‌شود.

لیونل مسی

به گزارش همشهری آنلاین شب اول از هفته ششم و آخر مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه از ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه آغاز می‌شود و در گروه‌های پنجم تا هشتم، ۸ دیدار برگزار خواهد شد.

بازی‌های مرحله گروهی در این ۴ گروه در حالی وارد هفته ششم شده که تکلیف بعضی از تیم‌ها مشخص شده است. ۵ تیم چلسی و سویا (از گروه E)، بارسلونا و یوونتوس (از گروه ‌G) و دورتموند (از گروه F) صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده اند.

در گروه پنجم تا هشتم تیم‌هایی که این هفته فرصت دارند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، عبارتند از:

گروه F: لاتزیو، کلوب بروژ

گروه H: منچستر یونایتد، پاری سن ژرمن، لایپزیگ

در بین تیم‌هایی که امشب به میدان می‌روند، تیم کراسنودار به لیگ اروپا راه یافته و ۲ تیم دیناموکیف و فرنتس واروش (از گروه G) با وجود اینکه نمی‌توانند به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند، اما می‌توانند جواز حضور در لیگ اروپا را به دست آورند.

در گروه E از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، ۲ دیدار به طور هم‌زمان برگزار می‌شود. تیم فوتبال چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج رو در روی کراسنودار روسیه قرار خواهد گرفت و رن فرانسه نیز میزبان سویای اسپانیا خواهد بود.

در این گروه تکلیف هر ۴ تیم مشخص شده است. چلسی با ۱۳ امتیاز به عنوان تیم اول و سویا با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه یافته اند.

کراسنودار نیز به عنوان تیم سوم این گروه به مرحله ۳۲ تیمی لیگ اروپا رسیده است و رن فرانسه نیز در جای چهارم قرار دارد.

درگروه F از ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه، ۲ دیدار به طور هم‌زمان برگزار می‌شود. یاران سردار آزمون در تیم زنیت که تحت هر شرایطی در این گروه چهارم خواهند شد، میزبان تیم صعود کرده دورتموند خواهند بود و لاتزیوی ایتالیا در خانه به مصاف تیم کلوب بروژ بلژیک خواهد رفت.

در این گروه تیم دورتموند با ۱۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و صعود خود را به دور حذفی قطعی کرده است. ۲ تیم لاتزیو با ۹ و کلوب بروژ با ۷ امتیاز هنوز شانس صعود و حتی صدرنشینی را دارند.

دورتموند در صورت شکست زنیت صدرنشین این گروه خواهد شد. علاوه بر این، در صورت تساوی هر ۲ بازی گروه یا در صورت باخت لاتزیو مقابل کلوب بروژ، نماینده آلمان به عنوان صدرنشین راهی دور بعد خواهد شد.

اگر لاتزیو مقابل کلوب بروژ شکست نخورد، راهی دور حذفی خواهد شد. اگر لاتزیو برابر کلوب پیروز شود و دورتموند زنیت را نبرد، یا اگر بازی لاتزیو-کلوب مساوی شود و دورتموند شکست بخورد، تیم ایتالیایی تیم نخست این گروه خواهد شد.

کلوب بروژ در صورت شکست دادن لاتزیو راهی دور یک هشتم نهایی خواهد شد.

  • بارسا- یووه؛ شاید آخرین رویارویی مسی و رونالدو

در گروه G نیز از ساعت ۲۳:۳۰ به طور همزمان ۲ دیدار برگزار خواهد شد. بارسلونا در نیوکمپ میزبان یوونتوس است و دیناموکیف اوکراین نیز در خانه رو در روی تیم فرنتس واروش مجارستان خواهد ایستاد.
از این گروه ۲ تیم بارسلونا و یوونتوس به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته اند. البته هنوز تکلیف صدرنشین گروه مشخص نشده، اما یوونتوس برای صدرنشینی کار سختی پیش رو دارد.

یوونتوس تنها در صورت پیروزی با سه گل یا بیشتر یا اختلاف ۲ گل غیر از نتیجه ۲- صفر، می‌تواند بارسلونا را پشت سر بگذارد و تیم اول گروه شود.

با توجه به صعود هر ۲ تیم به نظر می‌رسد این بار  رویارویی ۲ ستاره حال حاضر جهان چندان حساس نباشد.

گرچه  بارسلونا به دور حذفی راه یافته، اما این تیم برای این دیدار انگیزه خاصی دارد. کاتالان‌ها در ۱۳ فصل گذشته به عنوان صدرنشین گروه خود راهی مرحله حذفی شده اند و نمی‌خواهند در نیوکمپ این روند قطع شود.

  • نکات آماری

    بارسلونا در ۴ بازی آخر خود برابر یوونتوس در لیگ قهرمانان بدون شکست بوده است. در این ۴ مسابقه کاتالان‌ها ۲ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده اند.
    یوونتوس در هیچ یک از چهار بازی آخر برابر بارسلونا نتوانسته، گل بزند. در مجموع بیانکونری‌ها ۳۹۵ دقیقه است که نتوانسته اند دروازه بارسلونا را در لیگ قهرمانان باز کنند.
    تنها پیروزی یوونتوس در ورزشگاه نیوکمپ به آوریل سال ۲۰۱۳ بر می گردد، اما حاصل ۲ سفر دیگر "بانوی پیر" به اسپانیا یک تساوی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و یک شکست در فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۷ بود.
    یوونتوس از ۱۰ بازی اخیر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۹ پیروزی به دست آورده است تنها شکست این تیم در این مرحله شکست برابر بارسلونا در هفته دوم در دیدارهای مرحله گروهی بود.

در دیگر بازی این گروه ۲ تیم دینامو کیف و فرانتس واروش برای سوم شدن و رسیدن به لیگ اروپا می‌جنگند. دینامو برای سوم شدن باید برنده شود یا با نتایج صفر-صفر، یک –یک و یا ۲-۲ از بازی خارج شود. هر نتیجه دیگری به غیر از این موارد تیم فرنتس واروش را راهی لیگ اروپا می‌کند.

  • بازی‌های مرگ و زندگی

در گروه H نیز از ساعت ۲۳:۳۰ به طور همزمان ۲ دیدار برگزار خواهد شد. لایپزیگ میزبان منچستریونایتد خواهد بود و پاری سن ژرمن در ورزشگاه پارک دو پرنس به مصاف باشاک شهیر استانبول خواهد رفت.

وضعیت این گروه در هفته پنجم با شکست منچستریونایتد برابر پاری سن ژرمن و پیروزی لایپزیگ برابر باشاک شهیر، پیچیده شد و به غیر از نماینده ترکیه سه تیم دیگر ۹ امتیازی هستند.

به این ترتیب هر سه تیم منچستریونایتد، پاری سن ژرمن و لایپزیگ شانس صعود دارند. حالا همه چیز به بازی‌های امشب بستگی دارد.

منچستر یونایتد اگر مقابل لایپزیگ شکست نخورد، صعود خواهد کرد.

اگر پاری سن ژرمن مقابل باشاک شهیر شکست نخورد، صعود خواهد کرد. حتی اگر تیم فرانسوی این بازی را واگذار کند و بازی دیگر با تساوی به پایان نرسد، یاران نیمار صعود خواهند کرد. پاری سن ژرمن در صورت پیروزی برابر باشاک، تیم اول خواهد شد.

لایپزیگ اگر یونایتد را شکست دهد، صعود خواهد کرد. در صورت تساوی این ۲ تیم و باخت پاریسی‌ها به باشاک شهیر، باز هم تیم آلمانی راهی دور بعد می‌شود. در صورت پیروزی لایپزیگ و برنده نشدن پاری سن ژرمن، تیم آلمانی سرگروه خواهد شد.

باشاک شهیر تحت هر شرایطی چهارم خواهد شد.

کد خبر 571104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha