از ابتدای امسال با هر بارندگی آب از دیواره‌های جانبی زیرگذر ۱۵ خرداد که چهار خط راه‌آهن سراسری تهران-مشهد و قطار حومه‌ای تهران-ورامین از فراز آن عبور می‌کند جاری می‌شود.

زیرگذر راه‌ آهن ورامین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با احداث راه‌آهن سراسری تهران - مشهد در سال ۱۳۳۵ و برای عبور خط راه‌آهن سراسری از ورامین، در منطقه موسوم به کارخانه قند، پلی احداث شد که فقط یک خط ریل از زیر آن عبور می‌کرد و با افزایش تعداد خطوط، این پل قدیمی در اواسط دهه ۶۰ جمع‌آوری و به‌جای آن پلی جدید با هسته ماسه‌ای احداث شد.

این پل تا سال ۱۳۹۵ پابرجا بود تا این که برای اجرای خط سوم و چهارم قطار حومه‌ای تهران - ورامین، عملیات تخریب آن در ۱۷ مهر سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز  و پس از یک‌سال زیرگذری موسوم به ۱۵ خرداد احداث شد و زیر بار ترافیک رفت. هر چند که با افتتاح این طرح ‌مهم، برخی از عملیات اجرایی آن از جمله زیباسازی و نصب علائم هشدار دهنده نیمه کاره باقی ماند، ولی مهم‌ترین معارض اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین برطرف شد.

با وجود آن که شهرداری ورامین با انجام اقداماتی نظیر نصب کامپوزیت‌ها نما، نصب علائم هشدار دهنده، نورپردازی و اجرای پیاده رو، بخشی از این طرح را تکمیل کرد، ولی از ابتدای امسال روی دیواره جنوبی این زیرگذر، آثاری از رطوبت نمایان شد؛ رطوبتی که در هنگام بارش نزولات جوی بر میزان آن افزوده  و در مقاطعی آب از جدار دیواره‌های بتنی به سمت پیاده رو جاری می‌شود.

حال طی روزهای اخیر و در پی بارش شدید باران، حجم زیادی آب روی دوربرگردان احداث شده برفراز این زیرگذر تجمیع و از دیواره‌های جانبی و محل تلاقی آن با محل عبور ریل‌های راه‌آهن نیز جاری شده است.شرایطی که باعث نگرانی مردم و رهگذران شده و منظره ناخوشایندی در این زیرگذر ایجاد کرده است.

پیمانکار راه‌آهن مسیر عبور آب ایجاد نکرد

معاون عمرانی شهرداری ورامین در این رابطه گفت: در زمان احداث این سازه، مسیر عبور آب روی دوربرگردان تعبیه نشد و این امر موجب می‌شود تا در هنگام بارندگی، مقدار زیادی آب در این مکان جمع شود. موضوع جمع شدن آب روی دوربرگردان زیرگذر ۱۵ خرداد طی مکاتبه‌ای به شرکت راه‌آهن منتقل شده است.

صادق عباسی گفت: زیرگذر ۱۵ خرداد با وجود افتتاح نواقصی دارد که بخشی از آن‌ها از جمله ایجاد پیاده‌رو و زیباسازی را شهرداری ورامین رفع کرد ولی مشکلاتی از جمله همین جمع شدن و نشت آب را باید شرکت پیمانکار به صورت اصولی برطرف کند. شهرداری به طور رسمی این زیرگذر را از شرکت راه‌آهن تحویل نگرفته است.

مسئولان راه‌آهن هر گونه اظهار نظر درباره نشت آب در زیرگذر ۱۵ خرداد ورامین را به بررسی کارشناسی و بازدید از این مکان منوط کردند.

کد خبر 571068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار