دو شرکت داروسازی هندی از جمله بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان درخواست تایید «مسیر سریع» برای واکسن‌های کرونا برای استفاده در این دومین کشور پرجمعیت جهان ارائه کرده‌اند.

COVISHIELD

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه کشور ۱.۲ میلیارد نفری هند دومین کشور جهان از لحاظ شمار کل عفونت‌های کرونا پس از آمریکا است و تا به حال حدود ۹.۷ میلیون عفونت و بیش از ۱۴۰۰۰۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

آدار پوناوالا، مدیر عامل «انستیتوی سرم هند» روز دوشنبه ۱۷ آذر گفت دادن مجوز توزیع واکسن کرونای آسترازنکا/آکسفورد- این شرکت اکنون ۵۰ تا ۶۰ میلیون دوز آن را تولید می‌کند- «جان‌های بی‌شماری را نجات خواهد داد.»

پوناوالا ماه پیش گفته بود که دوزهای واکسن به قیمت حدودی ۲۵۰ روپیه (۳ دلار آمریکا) به دولت هند فروخته خواهد شد.

پوناوالا در توئیتی نوشت: «همانطور که انستیتو سرم قبلا قول داده بود، پیش از پایان ۲۰۲۰ درخواست مجوز مصرف اضطراری این نخستین واکسن ساخته‌شده در هند با نام کوویشیلد (COVISHIELD) را تسلیم دولت کرده است.»

رسانه‌های محلی می‌گویند شرکت دیگر هندی، «بهارات بیوتک» نیز تقاضای مجوز مصرف اضطراری برای واکسن کرونای تولید داخلی‌اش را کرده است.

این اخبار پس از آن منتشر می‌شود که رسانه‌های محلی هند یکشنبه عصر گزارش کردند شرکت داروسازی معظم آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی همکارش بیونتک هفته گذشته تقاضای مجوز مصرف اضطراری واکسنشان را کرده‌اند.

واکسن آسترازنکا را می‌توان در دمای یک یخچال طبیعی نگهداشت، در حالیکه واکسن فایزر را باید در دمای منهای ۷۰ درجه سلیوس نگهداری کرد.

هارش واردهان، وزیر بهداشت ماه پیش به رسانه‌های محلی گفته بود که اولین کسانی که واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، کارکنان بهداشتی، سایر کارکنان خط مقدم شامل پلیس، نیروهای شبه‌نظامی، افرادی که در زمینه دفع بهداشتی فاضلاب کار می‌کنند و افراد بالای ۶۵ سال خواهند بود.

کد خبر 571023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha