گروه محیط‌زیست: با وجود همه سختگیری‌های قوه قضائیه و تاکیدات مسئولان ارشد نظام بر صیانت از میراث طبیعی و عرصه‌های جنگلی، برخی همچنان به تجاوز و تعدی به انفال و عرصه‌های منابع طبیعی ادامه می‌دهند.

تخریب ۸ هزار متر مربع اراضی جنگلی در مجاورت ناهارخوران گرگان نمونه دیگری از تعدی به انفال و منابع طبیعی است. این در حالی است که این اراضی براساس رای قوه قضائیه متعلق به منابع طبیعی است.

سید مهدی شریف موسوی، دبیر شبکه زیست محیطی استان گلستان، با اعلام این خبر به همشهری گفت: زمین‌های مورد نظر که در بدو ورود جاده ناهار خوران گرگان، در مجاورت شهرک تعاونی مسکن تالار فخرالدین اسعد گرگانی واقع شده از چهار طرف به جنگل محدود می‌شود.

با این همه برخی افراد زمین خوار با تبانی تعدادی بنگاه املاک، طی چند روز گذشته با آتش‌زدن بوته‌های موجود در این اراضی تلاش می‌کنند زمینه ساخت و ساز در این عرصه را فراهم سازند.

وی در باره پیشینه اراضی مورد نظر، یادآور شد: این اراضی در سال ۸۳ پاک‌تراشی و قرار بود تفکیک و تبدیل به واحدهای مسکونی برخی کارکنان دادگستری گرگان شود اما با پیگیری یک خبرنگار محلی و جمعی از دوستداران طبیعت سرانجام از مرکز، دستور ابطال اسناد تفکیک شده صادر شد و قوه قضائیه به شدت با موضوع برخورد کرد.

با این حال با گذشت ۵ سال در اواخر هفته گذشته گروهی با به آتش کشیدن بوته‌ها و درختچه‌هایی که در این اراضی مجال رشد و نمو یافته بود می‌خواستند همان سناریو را تکرار کنند.

وی با ابراز تأسف از تعدی به عرصه‌های بکر جنگلی افزود: متأسفانه آتش سوزی عمدی در این عرصه، علاوه بر نابودی پوشش گیاهی باعث زرد شدن برگ درختان حاشیه این اراضی و آسیب رسیدن به درختان شده است.

کد خبر 57089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز