فرماندار شهرستان بهمئی گفت: دریاچه بِرم الوان در کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ثبت ملی و پیوستن به کنوانسیون رامسر قرار گرفت.

دریاچه برم الوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حکمت‌الله سنایی در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: به منظور حفظ اکوسیستم دریاچه برم الوان، این مکان به عنوان اولویت گردشگری بهمئی در آستانه ثبت ملی و پیوستن به کنوانسیون رامسر قرار دارد.

وی افزود: دریاچه برم الوان از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، در بخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی است. برای ثبت ملی این دریاچه، مطالعات جامع حریم تالاب و همچنین عملیات نشانه‌گذاری حد حریم دریاچه از سوی سازمان محیط زیست با همکاری صاحبان زمین‌های اطراف به اتمام رسیده است.

فرماندار بهمئی با بیان اینکه حد مجاز ساماندهی و زیباسازی و ایجاد مراکز گردشگری-تفریحی در روستاها و حاشیه تالاب برای نشانه‌گذاری حریم دریاچه ۲۰ متر از حد بستر دریاچه است گفت: تالاب‌هایی مانند دریاچه برم الوان موقعیتی بسیار مناسب برای طیف گوناگون پرندگان، جانوران، گیاهان و انواع گونه‌های دوزیست دارد.

سنایی به چند نمونه از ارزش‌های اقتصادی این دریاچه در آینده اشاره کرد و افزود: وجود دریاچه‌ها به خاطر حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری، تأمین آب، آبزی‌پروری، تولید محصولات کشاورزی، تأمین انرژی، تولید مواد لجنی و گیاهی، حمل و نقل و کاربردهای تفریحی و گردشگری ارزش اقتصادی بالایی پیدا می‌کنند.

دریاچه برم الوان در ۱۰ کیلومتری سرآسیاب یوسفی، با مساحتی حدود ۱۵ هکتار و عمق بین ۱۰ تا ۳۰ متر در ارتفاع ۱۱۰۰ متری زاگرس با تپه‌ماهورهای بسیار زیباست.

کد خبر 570577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha