مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

مدیر کل بهزیستی استان البرز از رایگان شدن هزینه تحصیل دانشجویان معلول در این استان خبر داد.

معلولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اسدالله حیدری اظهار کرد: حق بیمه سهم کارفرما طبق ماده ۱۳ قانون جامع حمایت از حقوق افراد معلول برای ۳۹۵ نفر به مبلغ ۳۸۴ میلیون تومان که در کارگاه‌ها و مراکز غیردولتی مشغول کار هستند به‌طور کامل از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: بعد از تصویب لایحه دولت در ارتباط با قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۷ و ابلاغ آن به دستگاه‌ها تلاش شد آئین‌نامه در هیات وزیران مصوب و اساسنامه صندوق تسهیلات شغلی افراد معلول برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود. همچنین سامانه الکترونیکی دانشجویان زیر پوشش در هفته جهانی معلولان رونمایی می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان معلول الکترونیکی پرداخت می‌شود، گفت: این در حالی است که سال‌های گذشته این مبالغ به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شد. همچنین برای معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید در دهک‌های درآمدی یک تا ۷ شهریه کامل را سازمان بهزیستی می‌پردازد.

حیدری با اشاره به اینکه کمک‌هزینه تشویقی تحصیلی برای دانشجویان معلول در دانشگاه‌های دولتی پرداخت می‌شود، متذکر شد: امسال از دانشجویان پذیرش شده با رتبه زیر هزار تقدیر خواهیم کرد.

کد خبر 570517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha