چهره سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اظهارات جلیلی گفت: در زمان جلیلی، علاوه بر اینکه چهار دانشمند برجسته را از دست دادیم، شورای امنیت سازمان ملل، شش قطعنامه هم علیه ایران تصویب کرد.

محمدرضا خباز

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، محمدرضا خباز چهره سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات اخیر سعید جلیلی گفت: اگر به دولت قبل از روحانی بازگردیم، می‌بینیم که استکبار جهانی و اسراییل جنایتکار، چهار شخصیت را در دولت قبل از ما گرفت یکی وقتی که اژه ای، وزیر اطلاعات بود و سه نفر هم وقتی که مصلحی وزیر اطلاعات بود. بنابراین این چهار شخصیت بزرگوار را ترور کردند و دولت احمدی نژاد هیچ واکنشی از خودش نشان نداد.

او افزود: سعید جلیلی هم در حال حاضر اینگونه اظهارنظر می کند در آن زمان دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی بود، حال سوال این است؛ چرا شما خودتان در زمانی که چهار شهید برجسته و والا و دانشمند کم نظیر را در دوره ۸ ساله شما، ترور کردند تلافی نکردید؟!

خباز ادامه داد: از این رو اگر باید فوری پاسخ داد، این گونه سخنانی که جلیلی مطرح می‌کند باید در آن زمان مطرح می کرد نه حالا. کسانی که مدتی حکومت کردند به تعبیری دیگر حنایشان رنگی ندارد! بدین معنا که این افراد مدتی خدمت کردند و مردم نیز آنها را آزمودند.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

این نماینده پیشین مجلس بیان کرد: البته شهید فخری زاده شخصیتی بزرگ بود که وزیر اطلاعات اسراییل خبیث به طور تلویحی اعلام کرد که این ترور، توسط اسراییل انجام شده است. طبیعتا باید متناسب با رفتار اسراییل برخورد کرد و انتقام خون این شهید عزیز را گرفت اما زمان آن را دولت و شورایعالی امنیت ملی تشخیص می دهد نه افرادی که خارج از دولت هستند. 

عضو حزب اعتماد ملی اضافه کرد: زمان گرفتن انتقام را فردی تشخیص می دهد که به تعبیری در میانه گود قرار دارد نه فردی که خارج از گود قرار دارد بنابراین واکنش به این ترور، مراحل و جوانبی دارد. در زمان جلیلی، علاوه بر اینکه چهار دانشمند برجسته را از دست دادیم شورای امنیت سازمان ملل، شش قطعنامه هم علیه ایران تصویب کرد که هنوز هم در حال تحمل آثار زیان بار آن شش قطعنامه هستیم و در نتیجه فشارهای ناشی از آن شش قطعنامه است که مردم تحمل می کنند. 

محمد رضا خباز تاکید کرد: بنابراین آقایان در دوران مسئولیت خودشان، اقدام موثری انجام ندادند چه بسا با گراهایی که از داخل داده شد و با بازدیدهایی بی موردی که به وسیله احمدی نژاد انجام گرفت و اطلاعاتش به بیرون درز کرد، تروریست ها، چهار دانشمند هسته ای مان را ترور کردند. علاوه بر آن، شش قطعنامه نیز علیه ایران صادر شد در حالی که رییس جمهور وقت اعلام کرد که آنقدر قطعنامه صادر کنند که قطعنامه دان آنها پُر شود. اما در یک سال پایانی دولت او، کار به جایی رسید که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که در آن زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی ریاست آن را برعهده داشت، دست ها را برای تسلیم بالا برد و گفت که دیگر نمی‌توانم کشور را با این تحریم ها اداره کنم!

این چهره سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: بنابراین فردی که خودش دست اندرکار بوده سکوت اختیار کند آبرویش بهتر حفظ می‌شود تا اینکه بخواهد سخنی بگوید! چراکه وقتی که سخنی بگوید رفتار آن زمان آن ها با گفتار کنونی شان تداعی می شود به هر حال سخنانشان نشان دهنده این است که از روی اخلاص، خیرخواهی، مردم دوستی و اصلاح امور کشور نیست.

خباز افزود: وقتی خاطرات رفیق دوست را مطالعه می کنیم و در آن از رفتارهای احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری اش می‌گوید، به تعبیری موی بر بدن سیخ می شود مبنی بر اینکه چه اتفاقاتی بر سر کشور به واسطه دولتمردان مان آمده است! و ما به لطف خدا تاکنون توانسته ایم، ایستادگی و مقاومت کنیم و کشور در برابر خیانت های آنها، با همت مردم روی پای خودش ایستاده است. 

لازم به ذکر است، اخیرا «سعید جلیلی»، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در دولت احمدی‌نژاد، در یک سخنرانی گفته بود: «اگر به ترور فخری‌زاده پاسخ ندهیم، دشمن جری‌تر می‌شود و به ترور و خرابکاری بیشتر در ایران ادامه خواهد داد. آنها که خواستار خویشتنداری‌اند، خواست دشمن را تکرار می‌کنند.»  

کد خبر 570471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha