شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

مستند بلند «یک تونل» تولید سال ۲۰۱۹ کشورهای گرجستان و آلمان به کارگردانی نینو اُریونیکیدزه و وانو آرسنیشویلی در بخش بهترین‌های جهان مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

مستند تونل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۹۰ دقیقه‌ای می‌خوانیم: «کارگران مشغول کار تعریض خط راه‌آهنی در یک روستای دورافتاده‌ی واقع در رشته کوه‌های گرجستان هستند تا یک جاده ابریشم جدید از آن عبور کرد؛ اما پیش از آن که این ارتباط سریع میان چین و اروپا به جایی برسد، باید یک تونل حفر شود؛ تونلی که از کوهی عبور می‌کند که مراتع و مزارع روستاییان در آنجا قرار گرفته است...»

«نینو اُریونیکیدزه» و «وانو آرسنیشویلی» دو مستندساز گرجستانی، به شکل مشترک نویسندگی، فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و تهیه مستند «یک تونل» را برعهده داشتند. این فیلم تولید Artefact Production است و پیشتر در جشنواره‌های ایدفای هلند، لایپزیگ آلمان، داک.فست مونیخ، ترنتو ایتالیا، حقوق بشر آمریکا، ادینبورگ، اوراسیاداک، هنگ‌کنگ و... به نمایش گذاشته شده است.

‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۲۵ آذر تا ۲ دی ۹۹ به شکل مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار می‌کند.

کد خبر 570358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha