خانه فرهنگ ایران در هرات ۲۰۰ عنوان کتاب دینی و منابع تحقیقی جهت رجوع و مطالعه استادان و طلاب حوزه علمیه صادقیه به مرکز تحقیق و پژوهش حضرت آیت‌الله علوی‌نژاد اهدا کرد.

اهدای کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اصغر رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با حضور در مدرسه علمیه صادقیه،  از کلاس درس خارج فقه و اصول حضرت آیت‌الله علوی‌نژاد بازدید و برای طلاب خارج فقه این مرکز سخنرانی کرد.

رضایی‌دستجردی با اشاره به حضور آیت‌الله علوی‌نژاد در وبینار سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: امسال تعداد ۱۷ تن از علماء و بزرگان افغانستان در سی‌وچهارمین کنفرانس وحدت اسلامی که به صورت وبینار با موضوع کرونا و نقش امت اسلامی در موجه با بلایا برگزار شد، شرکت کردند و حضور پر رنگی در پنل تقریبی علمای افغانستان داشتند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از شرکت‌کنندگان این دور از کنفرانس بین‌المللی با اهدای لوحی تقدیر کرد که به نیابت از ایشان، این لوح تقدیر را خدمت حضرت عالی تقدیم خواهم کرد.

آیت‌الله علوی‌نژاد ضمن قردانی از مرکز فرهنگی ایران در هرات و توجه به تجهیز کتابخانه و فعالیت‌های دینی مراکز اسلامی افزود: نیاز جامعه امروز و مخصوصاً افغانستان و هرات به مباحث علمی از نان شب مهمتر است، چرا که اکثر مشکلات و جنگ‌های داخلی در افغانستان، به جهت نبود علم صورت می‌گیرد، لذا پرداختن به کارهای علمی و کمک و همکاری مجموعه‌های فرهنگی می‌تواند بهترین خدمت به جامعه افغانستان تلقی شود.

در بخش پایانی این دیدار، حسب نیاز مبرم جامعه افغانستان و هرات به کتاب و منابع علمی تحقیقی و تقاضای مکرر این مراکز،  تعداد ۲۰۰ عنوان کتاب دینی و منابع تحقیقی جهت رجوع و مطالعه اساتید و طلاب حوزه علمیه صادقیه هرات به مرکز تحقیق و پژوهش حضرت آیت‌الله علوی‌نژاد اهداء شد.

کد خبر 570354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha