«ویچسلاو والودین» رئیس دومای (مقننه) روسیه گفت که نمایندگان این مجلس دیدارهای حضوری با همکاران خارجی خود را در سال جاری از سر می‌گیرند و قالیباف رئیس مجلس ایران هم در ماه جاری به مسکو سفر می‌کند.

قالیباف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،‌ «والودین» به رسانه های محلی گفت: «با توجه به وضعیت همه گیری معتقدیم درست خواهد بود که ما روند پیشین ارتباطات را از سر بگیریم و سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران به روسیه هم تا آخر ماه جاری (میلادی) پیش بینی می شود.  

وی تصریح کرد: نمایندگان دوما دیدارهای حضوری با همکاران خارجی خود را در سال جاری از سر می گیرند و بر همین اساس سفر به برخی از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، ویتنام، صربستان و ترکیه را برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس دومای روسیه با بیان اینگه ما به تدریج روند پیشین قبل از همه گیری کرونا را از سر می گیریم، گفت: سال بعد به لحاظ همه گیری، برای ما باید سال تحول باشد»

رییس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه در سفر تابستان سال جاری به تهران و در دیدار با رئیس مچلس شورای اسلامی از محمد باقر قالیباف برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورده بود.

محمدباقر قالیباف  و ویچسلاو والودین رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه ۱۴ مهر سال جاری در گفت و گویی تلفنی نیز آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار داده بودند.

براساس گزارش رسانه های روسیه، کنفرانس روسای مجالس روسیه، ایران، افغانستان، ترکیه و چین با موضوع مقابله با تروریسم ماه مه سال ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) در شهر سوچی برگزار می شود.

کد خبر 570331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha