مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان انتشار تصاویر توزیع مرغ منجمد با تاریخ مصرف گذشته را در فضای مجازی تکذیب کرد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مهدی حسینی گفت: کلیپ و اخبار کذبی که در فضای مجازی به تازگی (۱۰ آذر ۹۹) مبنی بر توزیع مرغ تاریخ مصرف گذشته با تاریخ تولید ۹۹/۱/۱۰ پخش شده، بر اساس ناآگاهی برخی اشخاص بی اطلاع از شرایط این محصولات و با هدف ایجاد تشویش اذهان و بی اعتمادی در جامعه بوده است.

وی برای آگاه‌سازی اذهان عمومی مواردی را خاطرنشان کرد: تاریخ درج‌شده روی بسته بندی مرغ منجمد و کشتار روز مربوط به زمان تولید بوده و عمر ماندگاری آن بسته به شرایط تولید، رتبه کشتارگاه (A, A+, B) و بسته‌بندی و دمای نگهداری محصول از ۳ روز تا ۱۸ ماه است و در این مدت سلامت و ارزش غذایی آن کاملا حفظ می‌شود. لذا ادعای اینکه مرغ منجمد پس از ۴ ماه ارزش غذایی نداشته و تولید هورمون می کند کاملاً غیر علمی است و تکذیب می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: نشر اکاذیب و اطلاعات غلط از سوی برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه باعث ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه و تشویش اذهان عمومی می‌شود و آسیب جدی برای تولیدکنندگان در پی دارد. در چنین مواردی مردم باید بر اساس اطلاعات علمی و صحیح دریافتی از منابع مرتبط همچون دامپزشکی، ابهام‌ها و شبهه‌ها را رفع و نسبت به خریدن و استفاده کردن از فرآورده خام دامی سالم و باکیفیت از مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند.

کد خبر 570317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha