معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش شبانه‌روزی شوراهای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج پرونده پسر جوانی که پدر خود را به قتل رسانده بود منجر به رضایت شد.

رهايي از قصاص

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهادر اسدی اظهار کرد: در شهریورماه ۱۳۹۶ در شهرستان سنندج در پی یک نزاع خانوادگی پسری پدر خود را به قتل رساند. پس از طی مراحل دادرسی در نهایت سال ۹۷ حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم شد. سپس پرونده به شعبه ویژه کانون اصلاح و تربیت شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج برای اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف بیان کرد: با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ ۲۲ آذر ۹۹ اولیای دم مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند. این هشتمین پرونده قتل عمدی بود که امسال با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم به خیر شد و نقش اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه کاملا پررنگ است.

اسدی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده شود.

کد خبر 570289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha