رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از شناسایی کارمند آتلیه تهیه عکس و فیلم عروس به‌عنوان عامل انتشار فیلم و تصاویر خصوصی خانواده‌ها خبر داد.

عروسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدنظام موسوی عنوان کرد: برابر رصدهای انجام‌شده در راستای پیشگیری و مقابله با نشانگاه‌ها و عاملان ترویج فرهنگ غربی و انتشار محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی، فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر و کلیپ شخصی مربوط به مجالس عروسی را بدون رعایت ضوابط شرعی منتشر می‌کرد، شناسایی و به پلیس فتای شهرستان ملارد احضار شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با شناسایی صفحه‌ای عمومی که کاربر آن، محتوای مجرمانه را در شهرستان ملارد و غرب استان تهران تولید و منتشر می‌کرد، توانستند وی را با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا بیاورند و بازجویی کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان تهران ادامه داد: متهم با حضور در پلیس فتا و در تحقیقات فنی با عنایت به وجود ادله و مستندات علیه وی اظهار داشت هدفش از انتشار تصاویر، تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای کسب و کار بوده و اطلاعی از عواقب انتشار محتویات تصاویر خانوادگی نداشته است که در این زمینه پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: برابر ماده چهاردهم قانون جرایم رایانه‌ای، انتشار تصاویر مبتذل جرم بوده و اشاعه محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی حتی در صفحات کاربری خصوصی که امکان بازنشر این گونه محتواهای مجرمانه وجود دارد، برای کاربران متخلف، مسئولیت قانونی در پی خواهد داشت و پلیس فتا برابر قانون نسبت به شناسایی عاملان و مروجان این محتواها در فضای مجازی اقدام و مجرمان را به مرجع قضایی معرفی خواهد کرد.

کد خبر 570262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha