مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران از توافق شهرداری و بنیاد تعاون درباره گود برج میلاد تهران خبر داد.

گود برج ميلاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت گود برج میلاد تهران، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات بنیاد تعاون با شهرداری توافق کرده است که این گود به شهرداری واگذار شود.

فراهانی گفت: در این توافق، شهرداری تهران نیز موظف شده است که در ازای هزینه‌ای که بنیاد کرده است هزینه‌های لازم را پرداخت کند.

قدمت گود برج میلاد تهران به قدمت افتتاح اولین فاز برج میلاد در سال ۱۳۸۷ است. قرار بود در کنار برج میلاد برج دیگری ساخته شود اما این موضوع منتفی و پروژه‌ای به عنوان مرکز تجارت جهانی و هتل تعریف شد که سال‌ها در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و گود برج میلاد تبدیل به یکی از گودهای پرخطر تهران شد.

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران پیش از این از ایمن‌سازی گود برج میلاد در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.

او با اشاره به ساماندهی گود برج میلاد گفته بود: بر اساس مصوبات هیات مدیره سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و به توصیه نهادهای نظارتی مقرر شده تا قرارداد سازمان با شریک فعلی گود، به صورت توافقی فسخ و طی مراحل قانونی به مشارکت‌کننده جدیدی واگذار شود.

پیش از این نیز عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفته بود توافقات با بنیاد تعاون ناجا به عنوان سازنده، انجام شده و مراحل تحویل در حال انجام است. با این حال بنیاد تعاون تعهد کرده که گود برج میلاد از نظر ایمنی مشکلی ندارد. اما شهرداری تهران به محض تحویل برنامه جدیدی برای گود دارد، پیش از این قرار بود سه هزار و ۵۰۰ متر بنای تجاری (تجارت جهانی) ساخته شود که هم از منظر شهرسازی مناسب نبود و هم با شرایط امروز اقتصاد کشور تطابق نداشت. قرار است بناهایی با رویکرد اقتصاد مبتنی با فرهنگ مثلا برای ایجاد کاخ جشنواره، محل برگزاری حراج تهران و حتی توریسم درمانی ساخته شود.

بر همین اساس نیز به گفته گلپایگانی، بر اساس موافقت کمیسیون ماده ۵، قرار است تا این مجموعه به مرکز دیپلماسی فرهنگی پایتخت تبدیل شود.

کد خبر 570226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha