فیلم سینمایی «پرش» به کارگردانی پیتر چان، فیلمساز هنگ‌کنگی به نمایندگی از چین در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

فيلم سينماي پرش نماينده چين در اسكار 2021

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، «پرش» روایتی واقعی از تیم ملی والیبال زنان چین است و ماجراهای آن را در چند دهه به تصویر می‌کشد؛ از نخستین قهرمانی جهان در ۱۹۸۱ تا قهرمانی و کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل. گنگ لی، ستاره سرشناس سینمای چین نقش سرمربی افسانه‌ای این تیم را ایفا می‌کند که در ۶۰ سالگی همچنان مسئولیت هدایت تیم ملی والیبال زنان چین را بر عهده دارد و هوانگ بو بازیگر نقش مقابل اوست.

نکته عجیب و جالب درباره نماینده چین در اسکار ۲۰۲۱ اینکه تهیه‌کننده «پرش» جوجو هوی است؛ سینماگر هنگ‌کنگی که همزمان با درام جوانانه «روزهای بهتر» به نمایندگی از هنگ‌کنگ در رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی حضور دارد. به این ترتیب، او می‌تواند با دو فیلم بخت خود را برای درخشیدن در مراسم اسکار بیازماید. «پرش» و «روزهای بهتر» به فاصله کمتر از یک هفته به آکادمی اسکار معرفی شدند.

«پرش» هفته گذشته در مراسم اعطای جوایز خروس طلایی چین جایزه بهترین فیلم را برد و حالا پیش از درخشش احتمالی در اسکار، مهر تایید حزب حاکم کمونیست را هم بر خود دارد. این فیلم قرار بود ژانویه گذشته در تعطیلی‌های سال نو چین روی پرده برود که به دلیل شیوع گسترده کرونا، اکران آن عقب افتاد. «پرش» سرانجام در تعطیلی‌های روز ملی موسوم به هفته طلایی به نمایش عمومی درآمد و ۱۲۷ میلیون دلار فروخت.

پیتر چان که شنبه گذشته ۵۸ ساله شد، از معدود فیلمسازانی است که برترین جوایز سینمایی را در چین، هنگ‌کنگ و تایوان برده است. پیش‌تر گفته می‌شد مسئولان سینمایی در چین می‌خواهند درام حماسی تاریخی و میهن‌پرستانه «هشت‌صد» را به اسکار معرفی کنند اما ارائه تصویری مثبت از حزب رقیب باعث شد اکران آن حدود یک سال عقب بیفتد. «هشت‌صد» با ۴۶۹ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر 570214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha