تحصیل در آمریکا به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی محبوب در سراسر دنیا، بسیاری از افراد را بر این داشته؛ تا برای اخذ اقامت و تحصیل در آمریکا اقدام کنند. اما دلیل محوبیت آمریکا چیست ؟ در این مقاله قصد داریم تا به دلایلی که آمریکا را تبدیل به یکی از قطب های آموزشی در دنیا کرده است بپردازیم.

تحصیل در خارج از کشور

در ادامه با موسسه مهاجرتی آوای حامی مهاجر به آدرس  hamimohajer.com همراه باشید.

قبل از آنکه به مبحث تحصیل  در آمریکا، شرایط سنی تحصیل در آمریکا و هزینه های تحصیل در آمریکا بپردازیم ؛ باید به گام دیگری نیز اشاره کنیم و این گام، اخذ تصمیم درست در خصوص تحصیل در آمریکا می باشد.

 وجود کالج های متعدد با گستره ی وسیعی از رشته ها، میتواند نقطه قوتی بی همتا، برای آمریکا باشد. اما ازسوی دیگر برای فردی که قصد ادامه ی تحصیل در آمریکا را دارد؛ ممکن است چالش برانگیز باشد.

 از این سو، گام اساسی که قبل ازهمه، باید آن را برداشت؛ مشورت با یک مشاور مهاجرت تحصیلی، که متخصص در این حوزه است؛ میباشد. تطبیق وضعیت تحصیلی، فرهنگی و اقتصادی شما، با بهترین کالج، با توجه به خصوصیاتتان و انتخاب بهترین گزینه برای تحصیل در آمریکا ممکن نیست؛ مگر آنکه در کنار خود از متخصصان خبره بهره بگیرید.

 گروه حامی مهاجر متخصص مشاوره مهاجرت تحصیلی، برای آنکه بهترین انتخاب را داشته باشید؛ در کنار شما خواهد بود و شمارا تا قدم آخر راهنمایی خواهد کرد. برداشتن این گام به بسیار مهم است چرا که هم شرایط ورود شما به آمریکا را آسانتر خواهد کرد و هم شرایط مناسبی برای اقامت شما به وجود می آورد. در بخش بعدی این مقاله قصد داریم تا نگاهی اجمالی به سیستم آموزشی آمریکا داشته باشیم.

تحلیل و بررسی سیستم آموزشی آمریکا

سیستم آموزشی آمریکا یکی از معتبرترین سیستم های آموزشی در سراسر دنیاست. با یک نگاه اجمالی به سیستم آموزشی آمریکا درخواهیم یافت که تحصیل در این کشور در سه سطح طبقه بندی میشود: دبستان، متوسطه و دانشگاه در هر کدام از سطوح سیستم تحصیلی آموزشی متفاوتی حاکم است مثلا در دوره ی دبستان سال اول به حضور در دوره ی پیش دبستانی اختصاص می یابد و از پنج سالگی تا دوازده سالگی به درازا میکشد.

 در ادامه فرد بلافاصله وارد دوره ی متوسطه شده و این دوره را تا هجده سالگی ادامه میدهد.

هزینه ی تحصیل در آمریکا

در خصوص دانستن هزینه ی تحصیل در آمریکا، پیش از همه نیازمند آن هستید که مدرسه یا کالج مقصد را به درستی انتخاب کرده باشید. ممکن است بعضی از کالج ها مبلغ بیشتری را به نسبت کالج های دیگر دریافت کنند. یا ممکن است شما واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی باشید. تمام این موارد باید قبل از اقدام شما برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا معلوم شود .

 همانطور که پیشتر گفتیم آمریکا مقصد محبوبی برای افراد علاقمند به تحصیل است از این رو افراد زیادی در کشور ها ممکن است بدون داشتن اطلاعات صحیح از دانشگاه یا شرایط مربوطه ، اقدام به مشاوره ی مهاجرتی نمایند.

اما از آنجا که تحصیل ارتباط مستقیمی با آینده شغلی و زندگی فرد دارد لزوم مشاوره با متخصص این حوزه اکیدا توصیه میشود و از طرف دیگر وجود فردی در کنار شما که بتواند همزمان بابررسی شرایط شما و انتخاب مقصدتان برای تحصیل در آمریکا شما را همراهی کند نیز بسیارحائز اهمیت است.

شرایط سنی تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا شرایط سنی خاصی ندارد. شما هر سنی که داشته باشید ؛ میتوانید به تحصیل در آمریکا بپردازید. به شرط آنکه واجد شرایط های مشخص شده باشید. از طرفی اهمیت چندانی ندارد در چه بازه ی سنی قرار داشته باشید؛ تحصیل در هرجایی از دنیا که اعتبار مدارک آن مشخص باشد. در آینده و رزومه ی شما تاثیر میگذارد و  میتواند شما را در یافتن بهترین مسیر یاری کند.

 اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

علارغم محدودیتهای مربوط به کرونا و تحریم های کشور ایران از سوی دولت آمریکا، یکی ازگزینه های ورود به خاک آمریکا میتواند ویزای تحصیلی باشد. اخذ ویزای تحصیلی دانشجویی آمریکا ممکن است به دلیل مقاصد تحصیلی نباشد و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد اما این امر چطور ممکن است؟ چطور ممکن است

با اخذ ویزای تحصیلی به ملاقات افراد خانواده رفت یا از آمریکا دیدن نمود؟ همانطور که اشاره کردیم حضور یک مشاور مهاجرتی متخصص میتواند به شما در بسیاری از زمینه ها کمک برساند و این نیز یکی ازمواردی ست که یک مشاور مهاجرتی حاذق میتواند برای شما انجام دهد. گروه حامی مهاجر، متخصص مشاوره مهاجرتی و مشاوره تحصیلی در آمریکا، میتواند به شما برای اخذ انواع ویزا کمک کند؛ حتی اگر شما هدف شما از اخذ ویزا صرفا مقاصد تحصیلی نباشد.

مقایسه ی سیستم آموزشی آمریکا با دیگر سیستم ها

در بخش نهایی این مقاله، قصد داریم به بررسی دلایلی بپردازیم که میتواند آمریکا را به مقصد خوبی متناسب با شرایط شما تبدیل کند؛ بپردازیم و دلایل محبوبیت سیستم آموزش در آمریکا را برایتان شرح دهی.م  سیستم آموزشی آمریکا در واقع بخشیست که جامعه ی آمریکایی به آن به عنوان یک افتخار بزرگ نگاه میکنند.

به طورکلی، سیستم آموزش آمریکایی در مقایسه با سیستم آموزش کشورهای آسیایی بسیار قدرتمندتر است. در سیستم های آموزشی کشور های آسیایی، تمرکز وتاکید زیادی بر روی یادگیری مطالب تئوری و تست زدن برای ورود به دانشگاه میشود. وهمین امر سبب ایجاد فشار ناخواسته روی شانه های دانش آموز میشود.

نرخ خودکشی در این کشور ها، در مدارس و محیط های مربوطه به دلایل فشارهای روانی بسیار بالاست. درکره جنوبی نرخ خودکشی، به دلیل فشارهای روانی مدارس بسیارزیاد است  و اغلب دانش آموزان از افسردگی رنج می برند . اما در مدارس آمریکا، فرد برای ورود به جامعه و دنیای حقیقی آماده میشود؛ نه صرفا برای دانشگاه.

اگر بخواهیم این مدارس را مستقیما با مدارس ایران مقایسه کنیم؛ باید به این موضوع اشاره داشت که افراد  از همان مقاطع ابتدایی تحصیل در کنارهم،  به تحصیل میپردازند و با ویژگی های شخصیتی یکدیگر آشنا میشوند اما در ایران جدا سازی دختران از پسران، فرصت شناخت و ارتباط بهتر را از هردوی این گروهها میگیرد.

سخن آخر

تحصیل در آمریکا، میتواند تغییر بزرگی در مسیر زندگی افراد به وجود بیاورد. اما به شرط آنکه این مراحل تحصیل در آمریکا به درستی طی شود و البته کالج و مدرسه ی مربوطه با توجه به تمامی شرایط موجود فرد انتخاب شود .

گاهی ممکن است تحصیل در این کشور، رویای دست نیافتنی به نظر برسد. اما ما در حامی مهاجر سعی بر این داریم تا در راه تحقق رویاهای شما گامی برداشته باشیم و شما را تا اقامتی امن، در آمریکا همراهی کنیم. در آخر پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و قیمت اخذ ویزای شینگن حتما

کد خبر 570192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha