شهردار منطقه شش تهران از مناسب سازی شش خیابان واقع در محدوده مرکزی تهران برای معلولان خبر داد و گفت: مناسب‌سازی و اصلاح معابر از اولویت‌های اجرای پروژه‌های عمرانی در تهران است.

مناسب سازی معلولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی با اعلام این خبر، گفت: بر اساس ماده ۲ قانون جامع حمایت از معلولین، مدیریت شهری وظیفه دارد تا در جهت فراهم ساختن امکان دسترسی و بهره‌مندی افراد معلول، امکاناتی را در نظر بگیرد و طراحی و اصلاح معابر را بر اساس تعاریف و طراحی و تولید و احداث پروژه‌ها و معابر سطح شهر پایه‌گذاری کند تا شاهد افزایش مطلوبیت فضاهای شهری برای معلولان، جانبازان، سالمندان و کم‌توانان جسمی حرکتی باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه شش تهران در سال‌های اخیر در پروژه‌های جدید به موضوع مناسب‌سازی برای معلولان توجه ویژه‌ای داشته است، گفت: در معابر منطقه از جمله خیابان‌های قائم‌مقام فراهانی، پورسینا، کاج، کریم‌خان، باقرخان، کارگر شمالی و میدان فرهنگ، دستورالعمل‌های مربوط به مناسب‌سازی اجرایی شده است.

شهردار منطقه شش تهران افزود: همچنین ساختمان‌های سوله بحران والفجر، سرای محله ساعی، فرهنگسرای سرو، ساختمان ناحیه ۳ و ... با نصب بالابر در ورودی ساختمان و همچنین نصب نشانگرهای لمسی مناسب‌سازی شده‌اند و برنامه اجرای این اقدام‌ها را در سایر ساختمان‌های شهرداری منطقه و نواحی در دست اقدام داریم.

فرهادی  همچین از مواردی نظیر اجرای رمپ، نصب پل روی انهار، همسطح‌سازی دریچه به میزان ۲۵۰ عدد و اجرای نهرهای سرپوشیده در جهت مناسب‌سازی معابر نام برد و افزود: اجرای نهر سرپوشیده همراه با پیاده‌روسازی ۶۷۷۳ متر طول و تهیه و نصب بولارد نیز انجام شده است.

کد خبر 570191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha