پیکر فرزاد موسایی، کوهنورد اصفهانی که از ۳ آذر در ارتفاعات دماوند مفقود شده بود، امروز (۱۴ آذر) توسط تیم امداد و نجات هلال احمر پیدا شد.

دماوند

به گزارش هشمهری حمید مساعدیان رئیس کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در رابطه با آخرین وضعیت کوهنورد اصفهانی مفقود دماوند اظهار داشت: برای یافتن مرحوم فرزاد موسایی (کوهنورد اصفهانی مفقود دماوند) چندین تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شدند. تعدادی از جست و جو کنندگان متشکل از همنوردان او بودند، تیمی از امداد و نجات هلال احمر استان مازندران و چند داوطلب آزاد که از طرف فدراسیون کوهنوردی به منطقه اعزام شده بودند، چندین روز برای یافتن موسایی تلاش کردند.

وی ادامه داد: موسایی قصد داشت از ضلع جنوبی دماوند صعود کند و از ضلع شمال شرقی پایین بیاید. ما تیم‌های امداد و نجات را به این مناطق اعزام کردیم. متاسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی در ۱۰ روز اخیر، اثری از کوهنورد مفقود پیدا نشد و دست به دامان هلیکوپتر امداد و نجات هلال احمر شدیم.

مساعدیان افزود: به کمک هلیکوپتر هلال احمر از مناطق مختلف کوه تصویربرداری شد. در یکی از عکس‌ها چند نقطه رنگی که می‌توانست نشان دهنده وسایل کوهنوردی باشد، در منطقه کافر دره دیده شد. کافر دره در قسمت شرقی ضلع جنوبی دماوند قرار دارد.
موسایی در منطقه کافر دره پیدا شد

رئیس کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: ما امروز ۲ تیم را به منطقه آبشار یخ در ارتفاع ۴۹۰۰ متری اعزام کردیم که در نهایت در مسیر کافر دره پیکر مرحوم موسایی پیدا شد. کیسه خواب و کوله پشتی کوهنورد مفقود هم در کنارش قرار داشت.

مساعدیان در خصوص وضعیت مرحوم موسایی پس از پیدا شدن پیکرش گفت: ضربه شدیدی به جمجمه او وارد شده بود. احتمالا به دلیل شرایط نامساعد جوی، باد او را از مسیر منحرف کرده و او را پایین انداخته است. پس از سقوط، جمجمه او به دلیل برخورد شدید با سنگ به شدت آسیب دیده و به علت ضربه مغزی جان خود را از دست داده است.
 

رئیس کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در رابطه با انتقال پیکر مرحوم موسایی به دماوند بیان کرد: همکاران ما در حال انتقال پیکر موسایی به پایین دماوند هستند. تا ساعاتی دیگر پیکر او به نیروی انتظامی تحویل داده می‌شود و پس از آن خانواده اش می‌توانند او را تحویل بگیرند.

روز دوشنبه هفته گذشته (۳ آذر) کوهنورد ۲۱ ساله اصفهانی به نام فزاد موسایی به همراه یکی از دوستانش تصمیم به صعود از قله دماوند گرفت.

پس از گذشت ۲ روز هیچ نشانی از او موجود نبود و تیم امداد و نجات برای یافتن او راهی منطقه شدند. امروز (۱۴ آذر) در آخرین جست و جوی تیم امداد و نجات، پیکر بی جان او پیدا شد.

کد خبر 570111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha