گواهی فوت نوزاد آبدانانی با اشک‌های پدر و مادر جوان در بیمارستان مرکز استان ایلام صادر و به سردخانه منتقل می‌شود اما انگار قرار است اتفاقات دیگری بیفتد.

اشتباه پزشکی - نوزاد - ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از انتقال از سردخانه ایلام به محل دفن در آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵ کیلومتر، مرتضی بیگی غسال جوان و با شهامت آبدانانی متوجه ضربان ضعیف نوزاد مرده می‌شود و شروع به عملیات احیا و  منجر به زنده شدن این نوزاد می شود.

دکتر یاسین یعقوبیان متخصص بیماریهای کودکان و فوق تخصص بیماریهای قلبی در واکنش به شایعه وقوع خطای پزشکی گفت: در مورد شیرخوار آدین ایمانی به استحضار میرساند که شیرخوار ۴۵ روزه به دلیل تشنج در تاریخ ۹۹/۹/۹ ساعت ۴ بعدازظهر بعد از هماهنگی از مرکز آبدانان در بیمارستان امام (ره) بستری شده است.

وی اضافه کرد: نامبرده سابقه بستری به مدت ۱۶ روز در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام به دلیل هیپوکسی مغزی داشته که در این مدت و بعد از آن به دلیل مشکلات مغزی توانایی تغذیه از راه دهان را نداشته و توسط لوله معده تغذیه شده است.

این پزشک متخصص افزود: بیمار ابتدا در بخش اطفال بستری و بدلیل اختلال تنفس به بخش مراقبت های ویژه کودکان منتقل و تحت مداوا قرار می گیرد و در مدت بستری افت فشارخون و کاهش سطح هوشیاری شدید داشته و در نهایت با کاهش ضربان قلب و قطع تنفس تحت عملیات احیاء قلبی تنفسی قرار گرفته و بعد از عدم موفقیت، قطع عملیات احیاء صورت گرفته است. پس از آن نیز متوفی به سردخانه بیمارستان منتقل و سپس با رضایت والدین جهت دفن، اجازه انتقال توسط بیمارستان صادر شده که مجدداً در بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان ادعا شده که ضربان قلب برگشت نموده و علائم حیاتی ظاهر گردیده است. با توجه به اینکه این رخداد نادر بوده، اما هر چندگاه ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد و گزارش‌های متعددی در این ارتباط قابل استناد است.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

دکتر یاسین یعقوبیان افزود: قطعاً کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز همانند مردم شریف استان آرزوی شفای کامل این نوزاد را از خداوند بزرگ آرزومند است.

کمیسیون تخصصی بررسی و ارزیابی این مسئله فردا ۱۵ آذر ماه با حضور تمام اساتید گروه اطفال استان در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار می شود و نتیجه قطعی آن منتشر خواهد شد. 

کد خبر 570081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha