بر اساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۱۴۰۰، بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی ثابت ماند و همان ۲۰ میلیارد سال گذشته برای این حوزه پیشنهاد شد.

بودجه قرآنی دولت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حاشیه‌های فراوان دیروز به مجلس رسید. ویژگی اول بودجه ۱۴۰۰ این است که این بودجه اولین بودجه قرن جدید است. از منظر دیگر اولین بودجه‌ای است که رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در اعطا و دریافت آن حضور نداشته‌اند. ضمن این‌که این بودجه، آخرین بودجه‌ای است که توسط دولت دوازدهم ارائه می‌شود و اجرای آن نیز توسط دو دولت انجام خواهد شد. بودجه سال ۱۴۰۰ توسط حسینعلی‌امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس تحویل داده شد.

بودجه قرآنی کشور چقدر افزایش یافت؟

سال ۱۴۰۰ درحالی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یافته که سال ۹۹ هم همین میزان پیشنهاد شد اما این مبلغ هنوز به طور کامل پرداخت نشده است. همچنین در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ مبلغ این بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که سال ۱۴۰۰ و پس از ۵ سال با کاهش ۱۰ برابری ۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده شد.

طبق قانون، نمایندگان مجلس ۳۰ روز فرصت دارند تا با تشکیل کمیسیون تلفیق، لایحه پیشنهادی دولت را بررسی کرده و پس از بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارائه کنند. لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب در صحن علنی مجلس، به شورای نگهبان فرستاده می‌شود و پس از تصویب شورای نگهبان، قانون بودجه توسط رئیس مجلس برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. رئیس جمهور نیز پس از دریافت قانون بودجه، آن را برای اجرا به دستگاه‌هایی اجرایی کشور ابلاغ می‌کند.

اما بررسی جداول پیشنهادی دولت برای بودجه برخی نهادها در لایحه بودجه ۱۴۰۰، حاکی از افزایش بودجه به نسبت سال گذشته دارد اما بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی هیچ تغییری نکرده است.

این بودجه سال ۱۳۹۰ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی دولت پیشنهاد و مقرر شد نیم درصد بودجه کل کشور به ترویج قرآن اختصاص یابد. سال ۱۳۹۱ اولین‌بار با عنوان بودجه نیم‌درصدی اختصاص یافت که اولین مبلغ پرداختی ۱۹۶ میلیارد تومان بود

کد خبر 570059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha