همه‌گیر شدن ویروس کرونا مشکلات بزرگی را برای شهروندان شهرهای بزرگ ایجاد کرده‌ است که عمده آن به دلیل معضلات ناشی از قرنطینه ایجاد شده اند؛ یکی از این معضلات نوظهور موش‌های عظیم‌الجثه و خطرناک هستند.

موش

به گزارش همشهری آنلاین، در ابتدای سال و با رشد سختگیرانه قوانین قرنطینه، متخصصان هشدار دادند موشهایی که در اثر کمبود مواد غذایی گرسنه مانده‌اند برای زنده ماندن به هم‌نوع‌خواری روی می‌آورند. کارشناسان تاکید کردند که هم‌نوع‌خواری می‌تواند منجر به تولید یک نژاد موش هوشمندتر و پرخاشگرتر در آینده شود!

در این رابطه بخوانید:

اکنون با گذشت ۹ ماه از این گزارش، نیویورک پست از پیدا شدن موش‌هایی عظیم‌الجثه و خطرناک در حوالی پارک زیبا و بزرگ مرکزی نیویورک خبر داد.

موش‌هایی به بزرگی خرگوش که در روز روشن در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، در میان درختان لانه می‌کنند و وایرهای موتور اتومبیل‌ها را می‌جوند و هزاران دلار هزینه تعمیر روی دست صاحبان خودروها می‌گذارند.

بر اساس گزارشات رسمی، شکایات مربوط به موش‌های صحرایی در سال جاری ۱۲۶۳۲ مورد بوده که ۳۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

به همین دلیل برخی مسئول شهری و بهداشتی از فعالیت نهادهای مردمی در این زمینه حمایت کردند دو ساعت آموزش آنلاین جهت پیشگیری از معضلات این موش‌های صحرایی برای شهروندان مناطقی که بیشتر درگیر هستند برگزار کردند.

بسیاری از شهروندان نیویورکی مشاهدات خود از موش‌های بسیار بزرگ هیکل در پارک مرکزی را در فیس‌بوک منتشر کرده‌اند. برخی شهروندان برای در امان نگهداشتن خودروی خود از اسپری نعنا و دارچین استفاده می‌کنند.

نیویورک‌پست در مصاحبه شهری خود رشد این موش‌ها را معمول عدم جمع‌آوری مناسب زباله‌ها و نظافت شهری، افراد بی‌خانمان و تغذیه مردم در فضای باز عنوان کرد. برخی از شهروندان مشکل موش‌ها را مشکلی به قدمت نیویورک دانستند اما قطعا این موش‌های غول‌پیکر به تازگی دیده شده‌اند.

دانیا شوالب، یکی از شهروندان، آخر هفته گذشته توسط یک گروه ۱۰ تا ۱۵ تایی از موش‌ها آسیب دیده و شهرداری را مسئول سم پاشی و کنترل جمعیت موش‌ها می‌داند؛ این در حالیست که شهرداری نیویورک این مسئولیت را پذیرفته و در حال اقدام برای کنترل موش‌های عظیم‌الجثه این شهر است.

کد خبر 570036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha