دادگاهی در فرانسه برای ژوئل لوسکورنک ۷۰ ساله که متهم به تجاور و آزار جنسی بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان عمدتا از میان بیماران خود شده بود، حکم ۱۵ سال زندان صادر کرد.

جراح كودك‌آزار فرانسوي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، برخی رسانه‌ها ماجرای جراح متجاوز را بزرگ‌ترین پرونده کودک‌آزاری تاریخ فرانسه می‌دانند. دکتر لوسکورنک متهم به آزار جنسی و تجاوز به دست‌کم ۳۱۲ کودک و نوجوان بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۴ بود و نکته تاسف‌آورتر اینکه چهار نفر از قربانیان او زیر سن قانونی یا به عبارتی صغیر بوده‌اند. بازرسان در جریان بازپرسی به دستنوشته‌هایی از این جراح سنگدل دست یافتند که در آن جزئیات تجاوز و آزار جنسی کودکان را روایت کرده است.

دکتر لوسکورنک که پیش‌تر پزشک و جراحی سرشناس و محترم بود، این هفته به ارتکاب تجاوز اعتراف کرد و قاضی بر همین اساس برای او حکم زندان برید. هر چند انتظار می‌رود یک محاکمه دیگر در انتظار این پزشک متجاوز باشد. قاضی ایزابل فاشو اعلام کرد گرچه این پزشک سال ۲۰۰۵ هم به تماشای فیلم‌های مستهجن تجاوز به کودکان متهم شده بود اما تا یک دهه بعد هم به کارهای خود ادامه داد و حالا شاید یک حبس بسیار طولانی برای او ضروری باشد. در پرونده این جراح نامدار آزار جنسی کودک چهار ساله هم به چشم می‌خورد.

پرونده حجیم بزرگ‌ترین کودک‌آزار تاریخ فرانسه در دادگاه

دکتر لوسکورنک سال ۲۰۱۷ با شکایت یکی از قربانیانش به دادگاه فراخوانده شد و اندکی بعد سه نفر دیگر از او به اتهام آزار جنسی و تجاوز شکایت کردند. بازرسان با جستجوی خانه این پزشک متجاوز به اسنادی دست یافتند که ثابت می‌کرد او دست‌کم ۳۱۲ را آزار جنسی داده یا به آنها تجاوز کرده است. پلیس ۳۰۰ هزار تصویر هم از قربانیان این کودک‌آزار یافت و دفترچه‌هایی که کنار نام هر کودک شیوه آزار دادن و نوع واکنش قربانی به دقت و با جزئیات روایت شده است.

رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند دکتر لوسکرنک سال ۲۰۰۵ به جرم داشتن تصاویر مربوط به پورنوگرافی کودکان به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود. او کودکان قربانی را وقتی در اتاق‌های بیمارستان تنها می‌ماندند آزار جنسی می‌داد و به بزرگ‌ترها هم در اتاق عمل هنگام بیهوشی تجاوز می‌کرد. تعدادی از قربانیان در جلسه دادگاه در غرب فرانسه حضور داشتند و پس از شنیدن حکم قاضی یکدیگر را مقابل دیدگان آزارگر سرشناس در آعوش گرفتند.

کد خبر 570016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha