مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

یکی از موراد جذاب قبل از کنکور، تخمین رتبه کنکور است. با استفاده از نرم افزارها میتوانیم درصدهای خود را وارد کرده و سپس رتبه خود را مشاهده کنیم. پذیرش در دانشگاه با بهترین رتبه آرزوی هر دانش آموز است، بنابراین او می تواند بخشی از زندگی خود را با آن رویا، زندگی کند و هر زمان که تنها باشد، دوست دارد با تخمین رتبه کنکور رتبه احتمالی خود را محاسبه کند.

تخمین رتبه کنکور

تخمین رتبه خوب است یا بد؟

 تخمین رتبه اگر باعث آسیب های احتمالی مانند وسواس فکری نشود خوب است و بهتر است او با محاسبه درصدهای احتمالی و کسب رتبه پیش بینی، تصمیم بگیرد و برای انتخاب رشته و آینده خود برنامه ریزی کند. البته از هیجانی بودن این تصمیم نباید چشم پوشی کرد که هم قبل از کنکور و هم بعد از کنکور این هیجان وجود دارد. دانش آموزانی که کنکوری هستند قبل از کنکور علاقه مند به تخمین رتبه خود هستند و دانش آموزانی که در کنکور شرکت کرده اند مشتاق هستند تا زودتر نتیجه را ببینند.

بهترین راه تخمین رتبه کنکور قبل از کنکور:

یکی از دغدغه های داوطلبان و دانش آموزان کنکوری این است که پیش از کنکور، نتیجه ی آن را حدس بزنند. دانش آموزان باید در نظر بگیرند که اگر به شرایط تخمین به طور کامل توجه نداشته باشند معمولا نا امید می شوند. باید بدانید که هر آزمون آزمایشی برای تخمین و ارزیابی رتبه کنکور مناسب نیست و همچنین بهترین زمان برای تخمین کنکور ۲ ماه مانده به کنکور می باشد که در آن زمان به طور کامل آماده شرکت در آزمون های جامع هستید.

زمان تخمین رتبه برای کنکور باید چه موقع باشد؟

همانطور که می دانید مطالعه کنکور چندین ماه زمان می برد به طوری که در ماه های اولیه فقط باید به یادگیری و فهمیدن مطالب می پردازید که این فرآیند تا فروردین به طول می انجامد.در اردیبهشت تمام مطالب خوانده شده را جمع بندی می کنید که در واقع در این زمان آماده شرکت در آزمون های جامع شده اید. در نتیجه آزمون های قبل نمیتوانند معیاری برای تخمین رتبه کنکور باشند.

دانش آموزان نباید تا قبل از جمع بندی مطالب به فکر تخمین رتبه کنکور باشند زیرا آزمون هایی که در این زمان شرکت کرده اند اصلا برای تخمین رتبه کنکور استاندارد نیستند. در واقع سوال های آزمون های جامع به سه شکل آسان، متوسط و سخت می باشند اما در این آزمون ها تنوع موضوعی هر درس بالاست در نتیجه حتی اگر سوالات برخی مباحث سخت باشند می توانید از سایر مباحث به درصد بالا برسید.

درجه دقت و صحت نرم افزار های تخمین رتبه کنکور :

دقت نرم افزار های تخمین رتبه

به طور کلی، کلیه نرم افزارهای تخمین رتبه کنکور از آمار و اطلاعات قبولی های سال گذشته برای طراحی الگوریتم خود استفاده می کنند. بنابراین، ملاک درستی کار هر نرم افزار ارزیابی میزان انطباق آن با پذیرش سال گذشته است. بر اساس این اصل نرم افزار، دقیق ترین نکته این است که اگر درصدهای یکی از داوطلبان کنکور سال گذشته وارد کنیم، میزان رتبه تخمینی با رتبه ای که داوطلب در کنکور سال گذشته کسب کرده، کمی متفاوت خواهد بود که این خطای بسیار کمی است.

عوامل تاثیر گذار بر دقت نرم افزارهای تخمین رتبه:

برخی از عوامل میتوانند روی دقت نتایج تخمین رتبه برای کنکور تاثیر گذار باشند که عبارتند از:

۱-درجه سختی و آسانی کنکور در هر سال:

نرم‌افزارهای تخمین رتبه نمی‌توانند درجه سختی و آسانی کنکور سال آینده را لحاظ کنند. فرض کنید امسال کنکور داده اید و به درصدی معادل درصدی از داوطلب سال گذشته در آزمون رسیده و نمره خوب و قابل قبولی کسب کرده اید. این به این معنی است که درصدها یکسان است، با این تفاوت که رتبه داوطلب نسبت به سال قبل عالی است و رتبه شما که امسال تست کردید جالب نیست. این مربوط به درجه سختی و سهولت کنکور است. این بدان معناست که سال قبل امتحان دشواری بود و رتبه داوطلب سال قبل بالاتر از رقبا بوده اما کنکور برای سال شما راحت تر بود. بنابراین رقبای شما در برابر شما رتبه عالی و بهتری آورده اند. در واقع درصدهای شما با داوطلب سال گذشته یکی می باشد با این تفاوت که او در رتبه بالاتری نسبت به شما قرار دارد. بنابراین در اینجا دقت این برنامه با تغییر معیار برای بالاترین رتبه کاهش می یابد. البته لازم است بدانید که نباید این موضوع را یکی از اشتباهات نرم افزار های تخمین رتبه دانست زیرا هیچکس نمیتواند سطح کنکور را برآورد کند و عملا این موضوع از دست هیچ کس بر نمی آید.

۲- تفاوت در سطح داوطلبان شرکت کننده در کنکور هر سال:

یکی دیگر از مواردی که ممکن است دقت این برنامه ها را کاهش دهد تفاوت سطح داوطلبان هر سال با سال قبل است. چون معیار تخمین رتبه این نرم‌افزارها، رتبه کسب شده داوطلبان سال قبل می باشد. برای مثال شاید سطح داوطلبان سال قبل پایین بوده بنابراین ممکن است ملاک بالاترین رتبه با کنکور امسال که سطح داوطلبان بالاتر بوده فرق کند.

۳- تفاوت در سوابق تحصیلی داوطلبان در هر سال:

سومین مورد از مواردی که باعث کاهش دقت این نرم افزارها می شود بدین صورت است که اگر فرض کنیم با برنامه تخمین رتبه کنکور به دقت و دقت کافی رسیده ایم،اینجاست که باید بدانیم سوابق تحصیلی در نتیجه تأثیر می گذارد. در اینجا دوباره دقت این نرم افزارها کاهش می یابد. زیرا ممکن است رتبه شما را بالا ارزیابی کند اما سوابق تحصیلی شما خوب نباشد که باعث پایین آمدن رتبه و یا بالعکس می شود.

معرفی بهترین نرم افزارهای تخمین رتبه:

از آنجا که ایجاد نرم افزار تخمین رتبه براساس مدل اجرای صحیح و منطقی کار بسیار دشوار و حساسی است، تعداد کمی از موسسات توانایی ایجاد چنین نرم افزاری را دارند. ایجاد نرم افزار تخمین رتبه با خطای کم نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق آمار داوطلبان کنکور سال گذشته و استفاده از مدل های آماری صحیح دارد که برای جلوگیری از خطاهای احتمالی باید هر ساله به روز شود. در حال حاضر نرم افزار تخمین رتبه آیدی نوین از قدیمی ترین و معتبرترین نرم افزارهای موجود در فضای آموزشی کشور هست که هر ساله این نرم افزار به روز و آپدیت می شوند.

نرم افزار تخمین رتبه آیدی نوین:

تخمین رتبه آیدی نوین

با نرم افزار تخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه آیدی نوین می توانید اطلاعات مربوط به رتبه قبولی در رشته و دانشگاه های مختلف را در سهمیه های مختلف به دست آورید.

داوطلبان کنکور سراسری برای انتخاب رشته خود نیاز به بررسی دقیق رتبه لازم برای قبولی در رشته و دانشگاه های مختلف کشور دارند تا بتوانند بر اساس آن دسته بندی مناسب انتخاب های خود در انتخاب رشته کنکور سراسری داشته باشند.

ضمنا نرم افزار ارزیابی رتبه بر اساس دانشگاه و رشته محدود به زمان انتخاب رشته پذیرش سراسری نیست و متقاضیان نیز می توانند برای برنامه ریزی کنکور سراسری و تعیین اهداف برای به دست آوردن رتبه بالا برای دانشگاه و رشته مورد نظر  استفاده می شود.شایان ذکر است که داوطلبان و متقاضیان برای استفاده از این نرم افزار باید گروه آزمایشی امتحانی، رشته مورد علاقه و دانشگاه مورد نظر خود را وارد نمایند. همچنین داوطلبان می توانند در دو زمان یعنی هم قبل و هم بعد از کنکور از این نرم افزار استفاده 

کد خبر 569867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha