سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در جلسه عصر امروز چهارشنبه ۱۱ آذر ماه شورای نگهبان خبر داد.

کدخدایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی کدخدایی روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه گفت: شورای نگهبان در جلسه صبح امروز به ماده ۶ این طرح ایراد گرفت و آن را به مجلس ارجاع داد که مجلس ایراد را رفع کرد و به شورای نگهبان فرستاد.

کدخدایی افزود: شورای نگهبان در جلسه عصر امروز این طرح را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست و آن را  تایید کرد.

 وی اظهار کرد: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر امروز نامه‌ای درباره مخالفت دولت با ایران طرح به شورا ارائه کرده است.

بر اساس ماده ۶ این طرح که صبح امروز به شورا ارجاع شده بود، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد توافق هسته ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن  این قانون در مجلس شورای اسلامی اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی را متوقف کند.

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دولت ابلاغ شد

رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را جهت اجرا ابلاغ کرد.

احمدامیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را ابلاغ کرد.

وی افزود: این نامه به منظور اجرای این قانون توسط دولت ابلاغ شده است.

کد خبر 569742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha