مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

رئیس بازرسی، رسیدگی به شکایات و مسئول اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان از آزادی محیط‌بان همدانی تا ۲ روز آینده خبر داد.

آزادي

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از مهر، حجت‌الله لطفی در رابطه با پرونده محیط‌بان همدانی که حدود چهار سال پیش به علت درگیری با چند فرد مسلح در منطقه محافظت شده «نشر» در زندان بود، عنوان کرد: مهرماه ۹۹ حکم اعدام این محیطبان نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به همدان ارجاع شده بود که پس از بررسی مجدد قرار شد وی با قرار وثیقه پنج میلیارد تومانی آزاد شود.

وی ادامه داد: ۲۶۰ میلیون تومان از این وثیقه توسط صندوق ملی محیط زیست و باقی مبلغ نیز از سوی خانواده این محیط بان تأمین و به حساب دادگستری واریز شده است.

لطفی افزود: پس از اتمام مراحل اداری این محیط بان تا دو روز دیگر آزاد می‌شود ضمن اینکه ادامه روند رسیدگی به این پرونده تحت عنوان قتل غیرعمد در جریان خواهد بود.

لازم به ذکر است سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، متوجه حضور فردی مسلح در این منطقه محافظت شده می‌شوند و خودروی آنان که پیکان بود را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود.

محیط‌بان مومیوند پس از اخطار فراوان به شلیک هوایی اقدام می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند.

فرد مجروح پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم می‌شود.

کد خبر 569728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha