رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پسر ۲۱ ساله‌ای که با تهدید دختر نوجوان به اخاذی از وی اقدام کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

فیروز سرخوش نهاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار کرد: چندی پیش فردی با در دست داشتن شکوائیه و مراجعه به پلیس فتا خواستار پیگیری موضوع اخاذی از دختر ۱۶ ساله خود در فضای مجازی ‌شد.

وی اضافه کرد: بررسی کارشناسان فتا و اظهار شاکیان حاکی از این بود که دختر نوجوان در شبکه اجتماعی تلگرام با فرد ناشناس آشنا شده و رد و بدل شدن پیاپی پیام بین آنها زمینه دوستی را ایجاد می کند.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متهم پس از ابراز علاقه و دوستی به دختر جوان از وی درخواست تصاویر شخصی کرده و شاکیه نیز به علت اعتماد نابجا عکس‌های شخصی خود را در اختیار این جوان قرار می‌دهد.

سرهنگ سرخوش افزود: متهم پس از گذشت مدتی شروع به تهدید و اخاذی از این دختر جوان کرده و عنوان می‌کند در صورت تامین نکردن رقم درخواستی تصاویر وی را به عناوین غیراخلاقی در فضای مجازی منتشر می‌کند.

وی اظهار کرد: دختر نوجوان از روی سادگی تن به خواسته این جوان داده و ۲ میلیون تومان به حساب او واریز کرد اما مادر او متوجه این موضوع شده و پس از پیگیری در جریان تهدید به اخاذی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پس از شکایت والدین این دختر و به جریان افتادن پرونده، پسر جوان که به اخاذی از این دختر ۱۶ ساله اقدام کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: شهروندان همانگونه که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنند در فضای مجازی نیز به افراد اعتماد نکرده و تصاویر شخصی و اطلاعات محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

کد خبر 569722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha