همزمان با ایجاد کرسی چین‌شناسی در دانشگاه تهران، کتابخانه دیجیتال به زبان چینی برای استفاده گروه‌های زبان و ادبیات چینی دایر می‌شود.

تفاهمنامه دانشگاه تهران با دانشگاه یونن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، لیمه، عضو دانشگاه یونن و رییس جدید کنفوسیوس در دانشگاه تهران با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و پیرامون همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

خانم لیمه گزارشی از فعالیت این مرکز در دانشگاه تهران ارایه داد و گفت: دانشگاه تهران با دانشگاه یونن تفاهمنامه همکاری دارد و با همکاری دانشگاه یونن، کنفوسیوس در دانشگاه تهران دایر شده است.

وی بر لزوم معرفی ایران به چینی‌ها تأکید کرد و افزود: تقویت کرسی‌های زبان و ادبیات چینی در دانشگاه‌های ایران از برنامه‌های پیش روی ما است. همچنین در نظر داریم دانشجویان چینی در تحصیلات تکمیلی برای بهره گیری در کرسی‌های زبان چینی تحت تعلیم قرار دهیم.

رییس جدید کنفوسیوس در دانشگاه تهران ادامه داد: با ایجاد کرسی چین شناسی در دانشگاه تهران، کتابخانه دیجیتال به زبان چینی برای استفاده گروه‌های زبان و ادبیات چینی دایر خواهیم کرد.

وفایی از سابقه ایجاد کرسی‌های زبان و ادبیات چینی در دانشگاه‌های ایران یاد کرد و گفت: در برنامه همکاری‌های راهبردی ایران و چین، آموزش عالی از اهمیت زیادی برخوردار است. امیدواریم ضمن تقویت مرکز ایرانشناسی، کرسی زبان و ادبیات فارسی را نیز دایر کنیم و همسو با گسترش زبان و ادبیات چینی در ایران، همچون گذشته شاهد گسترش زبان و ادبیات فارسی در چین باشیم.

کد خبر 569700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha