مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تصویب ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در ۶ شهرستان استان خبر داد.

ساخت هتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد حمزه‌زاده افزود: در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری، با توجه به ارائه ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری زیر ساخت گردشگری، پس از بررسی‌های تخصصی توسط اعضای کمیته فنی سرمایه گذاری، تمامی طرح‌های ارائه شده به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: از میان ۱۳ طرح مصوب در این جلسه یک مورد به احداث هتل، پنج طرح به ایجاد سفره‌خانه سنتی، یک طرح مربوط به اردوگاه گردشگری، یک مجتمع گردشگری، دو مورد مرکز آبدرمانی و سه مورد به اقامتگاه سنتی و بومگردی اختصاص یافته است. طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری در تبریز، مرند، بستان‌آباد، سراب، اسکو و هشترود مراحل اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.

۸۲ طرح گردشگری با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۱۹ شهرستان آذربایجان شرقی در حال اجراست.این طرح‌ها شامل ۲۷ هتل و ۲ هتل آپارتمان، ۲۰ مجتمع گردشگری و چهار اردوگاه گردشگری و یک مرکز تفریحی و سرگرمی، ۱۵ مجتمع خدماتی بین راهی، چهار اقامتگاه بومگردی، چهار واحد پذیرایی و سه سفره‌خانه سنتی و ۲ مجتمع آبدرمانی است.

با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و آغاز فعالیت طرح‌های تازه، برای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود.

کد خبر 569687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha