مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی گفت: متاسفانه دزدی از شبکه‌های هوایی مخابرات، این شرکت و شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

مخابرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا هاشمی با اشاره به این‌که روزانه تلفن‌های منزل ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در این استان به علت دزدی از شبکه‌های هوایی قطع می‌شود، اظهارکرد: با این احتساب روزانه ADSL حدود ۱۰۰۰ نفر از دست می‌رود. بسیاری از این خانواده‌ها دارای دانش‌آموز هستند که برای حضور در کلاس‌های درس مجازی از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر دزدی‌ها را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که روزانه دو تا سه دبیرستان مجازی به همین علت تا زمان بازسازی مجدد تعطیل می‌شوند. علاوه بر آن در برخی مسیرها دزدی‌ها در سه مسیر انجام شده و دیگر برای شرکت مخابرات صرف نمی‌کند دوباره آن قسمت را بازسازی کند. تاکنون دزدی‌ از شبکه‌های هوایی مخابرات ۱.۵ میلیارد تومان خسارت به این شرکت زده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر به علت تحریم‌ها در شرایط سختی قرار داریم و تامین منابع مالی برای خریدن سیم و کابل و تهیه آنها به سختی انجام می‌شود. البته نیروی انتظامی تعدادی از سرقت‌ها را کشف کرده و در آذرماه میزان سرقت‌ ۵۴ درصد کاهش یافته است. ضمن اینکه سه تا چهار روز طول می‌کشد شبکه دوباره متصل شود.

کد خبر 569677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha