مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

برخورد با متخلفان برداشت آب غیرمجاز از تالاب بختگان با دستور دادستان و فرماندار شهرستان خرامه در استان فارس در دستور کار قرار گرفته و تهیه قایق گشت‌زنی در رودخانه کُر در دست اقدام است.

تالاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۵۵ میلیون متر مکعب حقابه تالاب بختگان در روزهای گذشته بر بستر رودخانه کُر رها شد، این حقابه با مراقبت‌های شدید اکنون بر بستر بختگان نشسته اما برخی از بهره برداران کشاورزی تلاش می‌کنند با موتور پمپ‌های سیار از این آب برای کشت محصولات خود برداشت کنند.

مسئول نظارت بر کنترل و بررسی حقابه تالاب بختگان گفت: در ادامه همکاری مسئولان شهرستان‌های همجوار با تالاب بختگان و رودخانه‌های منتهی به این تالاب، فرماندار خرامه،  دادستان این شهرستان و جمعی از مدیران شهرستان خرامه در بند حسن آباد و جهان آمد حضور یافتند و روند آبرسانی به تالاب بختگان را ارزیابی و مشکلات احتمالی را بررسی کردند.

حسین شعبانی افزود: با دستور فرماندار خرامه و با حکم قضایی مقرر شد مسئول اداره آب خرامه یک فروند قایق به منظور گشت زنی در طول رودخانه فراهم آورد و ضمن گشت زنی مشترک ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست فارس و اداره آب منطقه‌ای در صورت مشاهده تخلف در برداشت آب، موتور آبکش غیر مجاز با جرثقیل بارگیری و متخلف به دادگاه معرفی شود.  

وی همچنین از توقیف تعدادی ادوات که قصد برداشت آب از رودخانه کر را داشتند خبر داد و بیان کرد: این تخلفات توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست  استان فارس رصد شده است.

رها شدن آب از سد درود زن و رسیدن آن به تالاب بختگان امسال برای دومین سال پیاپی است که با پیگیری استاندار فارس محقق می‌شود، پارسال ۴۰ میلیون متر مکعب و امسال ۵۵ میلیون متر مکعب حقابه بختگان رها شده است.

دریاچه بختگان در شهرستان‌های نی ریز و بختگان و در نزدیکی شهرستان خرامه در شرق استان فارس واقع شده است.  

کد خبر 569659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha