مسول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره انتخابات ریاست این فدراسیون توضیحاتی ارائه کرد.

فدراسیون فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فدراسیون فوتبال، صفی الله فغانپور،  درباره اظهارات مطرح شده پیرامون حضور اعضاء فعلی هیئت رئیسه فدراسیون در انتخابات آتی این فدراسیون عنوان کرد: فدراسیون فوتبال مطابق اساسنامه جدید که به تایید فیفا رسیده و در تاریخ ۸ آذرماه به تصویب مجمع فدراسیون رسیده عمل خواهد کرد. مطابق بند یک ماده یک اساسنامه جدید فدراسیون موسسه‌ای مستقل و دارای شخصیت حقوقی است. در بند یک ماده ۳۴ اساسنامه جدید هم آمده که هیئت رئیسه فدراسیون باید حداقل ۹ جلسه در سال برگزار کند.

وی  ادامه داد: در اساسنامه جدید، شرایط انتخابات و انتخاب شوندگان برای عضویت در هیئت رئیسه مشخص شده است. شرایط سنی از اساسنامه حذف شده و هر فردی در هر سنی می‌تواند داوطلب هیئت رئیسه یا ریاست فدراسیون شود. ضمن احترام به قوانین کشور و تبعیت از آن، با توجه به اینکه مطابق ماده ۷۱ اساسنامه جدید درآمدهای فدراسیون در آن تعریف شده و هیچ بودجه دولتی در آن پیش بینی نشده است و در صورت کمک دولت یا هر سازمان و نهاد دیگری در بند ۵ ماده مذکور به عنوان کمک‌های بلاعوض پیش بینی شده است.

فغانپور ادامه داد:از سوی دیگر برخی گفته اند ۸ عضو فعلی هیئت رئیسه فدراسیون نمی‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند که این اظهار نظر جای تعجب دارد. در جمهوری اسلامی ایران همه موظف به تبعیت از قانون هستیم، چون قانون تکلیف همه را مشخص کرده است. هیچ شخصی فراتر از قانون نیست و کسی نمی‌تواند دیگری را از حقوق اجتماعی و حق شهروندی محروم کند و شرکت در انتخابات چه برای انتخاب شوندگان و چه برای انتخاب کنندگان یکی از حقوق اجتماعی است و ملاک حضور اساسنامه جدید است.

کد خبر 569635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha