مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

مدیر کل هواشناسی استان البرز با اعلام وضعیت نارنجی در استان گفت: میزان آلودگی هوا به سبب پایداری جوی تا شنبه هفته آینده تشدید می‌شود.

آلودگی هوای البرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آرش بهاروند احمدی اظهار کرد: آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تداوم وارونگی دمایی در سطوح پایینی جو و در نتیجه آن انباشت بیش از پیش آلاینده‌ها در منطقه البرز مرکزی است، برهمین اساس افزایش آلاینده‌ها به دلیل استقرار پرفشار سرد و چگال سطح زمین، وارونگی‌های دمایی پی در پی را موجب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: همچنین سوی جنوبی جریانات تا عصر شنبه هفته آینده اثری دوچندان در فرارفت آلاینده‌ها به سمت دامنه البرز مرکزی خواهد داشت، بنابراین کیفیت هوای استان البرز طی این مدت به تناوب در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و بالاتر قرار خواهد گرفت.

  احمدی گفت : فردا پنجشنبه با تعدیل موقت شرایط، اندکی از میزان آلودگی‌ها کاسته خواهد شد، اما روز شنبه بر میزان آلودگی هوا افزوده می‌شود که نوع مخاطره انباشت و افزایش غبار و غلظت آلاینده‌ها (PM۲.۵) در شهرهای استان است.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کنند، همچنین شهروندان تا حد امکان از خانه‌ها خارج نشوند، افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز و حضور در سطح شهر خودداری کنند و در منزل بمانند.

  احمدی  ادامه داد: همچنین ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن، پیاده روی و سایر فعالیت‌های ورزشی هوازی، خودداری کنند، سایر افراد هم از انجام فعالیت طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.

کد خبر 569605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha