هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان امشب (چهارشنبه) با برگزاری ۸ بازی پیگیری می‌شود.

پاری سن ژرمن.JPG

به گزارش همشهری آنلاین شب دوم از هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب(چهار شنبه) از ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه آغاز می‌شود و در گروه‌های E تا H،   دیدار برگزار خواهد شد.

بازی‌های مرحله گروهی در این ۴ گروه در حالی وارد هفته پنجم شده است که تکلیف بعضی از تیم‌ها مشخص شده است، ۴ تیم چلسی، سویا، بارسلونا و یوونتوس از گروه‌های E و G صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده اند، ۳ تیم دورتموند، لاتزیو و منچستریونایتد از گروه‌های F و H همین هفته می‌توانند جواز صعود به دور حذفی را دریافت کنند و ۳ تیم زنیت، دینامو کیف و فرنتس واروش هم تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند راهی دور حذفی شوند.

  • چلسی- سویا: نبرد بر سر صدرنشینی

درگروه E از ساعت ۲۱:۲۵ تیم فوتبال کراسنودار روسیه در خانه رو در روی رن فرانسه قرار خواهد گرفت و سپس از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه چلسی در دیداری خارج از خانه به مصاف سویا می‌رود.

در این گروه تکلیف ۲ تیم صعود کننده مشخص شده است و خطری چلسی و سویا را تهدید نمی‌کند، اما نبرد بر سر صدر نشینی ادامه دارد.

تیم پیروز این بازی صدرنشین گروه خواهد بود. آخرین باری که سویا با صدرنشینی مرحله گروهی را به پایان رسانده فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ بود و آخرین بار چلسی فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ با صدرنشینی راهی مرحله حذفی شده است. سویا، قهرمان فصل ۲۰۲۰ لیگ اروپا در ۱۴ بازی خانگی خود در رقابت‌های اروپایی شکست نخورده، ۱۲ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده است.

سویا در ۷ بازی آخر خود برابر تیم‌های انگلیسی شکست ناپذیر بوده، ۳ پیروزی و ۴ تساوی کسب کرده است. آخرین شکست آن‌ها سال ۲۰۱۷ برابر لسترسیتی بود.

چلسی در ۱۰ بازی اخیر خود برابر تیم‌های اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار به پیروزی رسیده، ۶ تساوی و ۳ شکست داشته است و پس از پیروزی برابر اتلتیکومادرید در سپتامبر سال ۲۰۱۷، در ۶ بازی پیروز نشده است.

چلسی در ۹ بازی اخیرش در مرحله گروهی در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده، ۶ پیروزی و ۳ تساوی داشته است.

در این گروه کراسنودار و رن نمی‌توانند به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند. هر یک از ۲ تیم با پیروزی در این بازی می‌توانند جواز حضور در لیگ اروپا را بگیرند.

  • دورتموند – لاتزیو:رویارویی هالند و ایموبیله

در گروه F از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، ۲ دیدار به طور هم‌زمان برگزار می‌شود. یاران سردار آزمون در تیم زنیت در بلژیک مهمان تیم کلوب بروژ خواهند بود و در دیدار دیگر دورتموند آلمان در خانه به مصاف لاتزیوی ایتالیا خواهد رفت.

دورتموند ۹ امتیازی و لاتزیوی ۸ امتیازی در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که میانگین گلزنی هالند ستاره دورتموند و ایموبیله ستاره لاتزیو با هم برابر است. هر یک از آن‌ها به طور میانگین در هر بازی ۱.۵ گل به ثمر رسانده اند. هالند در ۴ بازی ۶ گل به ثمر رسانده و در صدر جدول گلزنان قرار دارد، اما ایموبیله به دلیل بیماری در ۲ بازی غایب بوده است.

اگر دورتموند مقابل لاتزیو شکست نخورد یا کلوب بروژ زنیت را شکست ندهد، تیم آلمانی به دور بعدی صعود خواهد کرد. دورتموند با کسب پیروزی رتبه اول گروه را کسب می‌کند.

اگر لاتزیو دورتموند را شکست دهد، یا اگر کلوب بروژ به زنیت ببازد، یا هر ۲ بازی مساوی شود، لاتزیو به دور حذفی صعود خواهد کرد.

در این گروه یاران سردار آزمون در تیم زنیت تحت هیچ شرایطی شانس صعود به دور یک هشتم نهایی را ندارند. تیم روسی از ۴ بازی قبلی خود فقط یک امتیاز کسب کرده و اگر نتواند کلوب بروژ را شکست دهد در انتهای جدول با لیگ قهرمانان خداحافظی خواهد کرد.

شاگردان فیلیپ کلمنت در کلوب با شکست نخوردن مقابل زنیت می‌توانند راهی لیگ اروپا شوند.

  • بازی های تشریفاتی بارسلونا و یوونتوس

در این گروه G از ساعت ۲۳:۳۰ به طور همزمان ۲ دیدار برگزار خواهد شد. یوونتوس میزبان دیناموکیف اوکراین است و تیم فرنتس واروش مجارستان نیز در خانه رو در روی بارسلونا خواهد ایستاد.

در این گروه تکلیف ۲ تیم صعود کننده مشخص شده است و بارسلونا با ۱۲ و یوونتوس با ۹ امتیاز صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کرده اند، اما هنوز تکلیف صدر نشینی مشخص نشده است.

در صورت پیروزی بارسلونا برابر فرنتس واروش و در صورتی که یووه مقابل دینامو پیروز نشود و یا در صورت تساوی بارسا و شکست یووه نماینده کاتالان صدرنشین گروه خواهد شد.

هیچ یک از ۲ تیم دینامو و فرنتس واروش نمی‌توانند به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند. با توجه به این که این ۲ تیم یک امتیازی هستند در هفته پنجم هم تکلیف تیم سوم گروه مشخص نخواهد شد.

 شیاطین سرخ در اولدترافورد جشن صعود می‌گیرند؟

در اولین بازی گروه H از ساعت ۲۱:۲۵ باشاک شهیر استانبول به مصاف لایپزیگ خواهد رفت و از ساعت ۲۳:۳۰ منچستریونایتد در اولدترافورد میزبان پاری سن ژرمن خواهد بود.

در این گروه منچستر یونایتد با ۹ امتیاز از ۴ بازی قبلی در صدر جدول ایستاده است و برای صعود فقط به یک امتیاز احتیاج دارد. اوله گونالر سولشر که تیمش در هفته‌های اخیر روی دور برد افتاده و حتی به تازگی در لیگ جزیره شکست ۲-صفر برابر ساوتهمپتون را به پیروزی ۳-۲ تبدیل کرد هیچ دلش نمی‌خواهد که فرصت طلایی صعود در خانه را از دست بدهد.

در آن سوی میدان پاری‌سن‌ژرمن که هفته اول در "پارک دو پرنس" مغلوب یونایتد شد خوب می‌داند که از دست دادن امتیاز در این بازی، و پیروزی لایپزیگ برابر باشاک شهیر در دیگر مسابقه این گروه کار آن‌ها را برای صعود در بازی آخر بسیار سخت خواهد کرد.

منچستریونایتد از ۲ بازی باقیمانده خود فقط یک امتیاز لازم دارد تا صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کند.

سوابق ۲ تیم

پاری سن ژرمن سال ۲۰۱۹ در تنها سفر خود به اولدترافورد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان موفق شد منچستر را با نتیجه ۲- صفر شکست دهد. این باخت تنها شکست خانگی یونایتدها برابر نمایندگان فرانسه در ۱۵ بازی خانگی است، آن‌ها برابر فرانسوی‌ها ۱۰ پیروزی و ۴ تساوی به دست آورده اند.

پاری سن ژرمن در ۷ بازی خارج از خانه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فقط یک بار شکست خورده و چهار پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده است. تنها شکست پاریسی‌ها در بازی هفته سوم برابر لایپزیگ رقم خورد.

در سوی دیگر میدان، منچستر یونایتد هم در دیدارهای خانگی آمار بسیار خوبی دارد، این تیم تمام ۷ بازی آخر اروپایی خود را در اولدترافورد با پیروزی پشت سر گذاشته، ۲۴ گل زده و فقط ۲ گل دریافت کرده است.

پاریسی‌ها از فصل ۲۰۱۶ به بعد در ۳۹ بازی لیگ قهرمانان فقط یک بار موفق به گلزنی نشده اند.

در بازی اول این گروه باشاک شهیر ۳ امتیازی میزبان لایپزیگ ۶ امتیازی است. باشاک شهیر در صورتی که نتواند حریف آلمانی خود را شکست دهد تحت هیچ شرایطی هفته آینده نمی‌تواند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

اگر باشاک شهیر شکست بخورد و پاری‌سن‌ژرمن برابر یونایتد شکست نخورد، یا تیم استانبولی مساوی کند و پاری‌سن‌ژرمن برابر من یونایتد پیروز شود تیم ترکیه‌ای در رتبه چهارم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 569601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha