چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
۱ نفر

کبری رفیعی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، مناطق شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و خلیج‌فارس بارش باران و تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور به صورت رگبار و رعد ‌و برق و در ارتفاعات به شکل برف رخ می‌دهد و برای ارتفاعات مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از اواخر وقت امروز اصفهان و قم بارش دارند و همچنین در استان‌های تهران، البرز، سمنان و خراسان رضوی بارش‌ها به شکل پراکنده اتفاق می‌افتد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها امروز در شمال و شرق خوزستان، لرستان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: فردا پنجشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: علاوه بر مناطقی که گفته شد، بارش‌ها به شکل پراکنده در استان‌های قزوین، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، جنوب گلستان و شرق اردبیل رخ می‌دهد و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی پنجشنبه بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه روز جمعه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: هر چند در شمال خلیج ‌فارس، بوشهر، مناطقی از خوزستان، غرب فارس و غرب دریای خزر، غرب گیلان و شرق اردبیل در اواخر وقت جمعه بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان این موضوع که سامانه بارشی بعدی از روز شنبه وارد کشور می‌شود، متذکر شد: این سامانه بارشی فعالیت گسترده‌ای را در نیمه غربی کشور خواهد داشت و یکشنبه با شدت فعالیت سامانه بارشی مواجه هستیم و به جز استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی کرمان بقیه نقاط کشور از بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی پایتخت بیان کرد: حداکثر دمای تهران امروز ۱۴ درجه و حداقل دمای آن به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد، آسمان پایتخت امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی است و به تدریج در آن افزایش ابر و بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

کد خبر 569597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha