همزمان با نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم، جمعی موسوم به «دانشجویان ارزشی» در شرایطی تجمعی را مقابل ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان برگزار کردند که حداقل براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، این مساله امری خلاف قانون به شمار می‌رود.

معترضان برجام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، آنچه در این تجمع به چشم خورد، تفاوتی با شعارهای همین طیف در تجمعات برگزار شده پس از ترور محسن فخری‌زاده در مشهد و قم و شیراز و حتی تهران نداشت ولی همزمانی آن با بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس، عملا برنامه اصولگرایان را برای مردمی جلوه دادن طرح خود به نمایش گذاشت.

شرکت‌کنندگان در این همایش بنرها و پلاکاردهایی در دست داشتند که براساس آن خواستار برخورد قاطع و البته نظامی جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی به دلیل ترور محسن فخری‌زاده شدند هر چند که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران صراحتا از نقش این کشور در ترور فخری‌زاده سخن به میان آورد.

«حیفا را بکوبید»، دیگر دست‌نوشته‌ای بود که دانشجویان ارزشی همراه خود به مقابل مجلس برده بودند و بدون هرگونه مزاحمتی آن را در دست گرفتند.

دانشجویان حاضر در این تجمع پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن ادعای کذب کریمی‌قدوسی مبنی بر تقدیم اطلاعات محسن فخری‌زاده به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تکرار شده و برمبنای آن خواستار توقف بازرسی آنان و جلوگیری از اجرای پروتکل الحاقی در ایران شدند.

جالب آنکه قرار بود تجمعی مشابه با عنوان «مذاکره ممنوع» نیز در قم برگزار شود که با ممانعت پلیس مواجه شده و این مهم لغو شده است.

همه این موارد در کنار هم خبر از رشد جریانی در ایران دارد که به بهانه ترور دانشمند موشکی ایران خواستار جلوگیری از احیای دوباره توافق هسته‌ای موسوم به برجام است، چنانکه مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه گفته که «جریان مرموزی سعی دارد ترور شهید فخری‌زاده را نتیجه مذاکرات هسته‌ای و برجام معرفی کند.»

او همچنین متذکر شد: «ایجاد فضای روانی و عاطفی در کشور و وادار کردن مسوولان نظام و نیروهای مسلح به واکنش عجولانه و در نتیجه هموارسازی بستر تنش و برخورد و وادار کردن امریکا در باقی‌مانده دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به رویارویی نظامی و همچنین سفر اخیر وزیر خارجه جنگ‌طلب امریکا به رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه و متعاقب آن انجام عملیات جنایتکارانه ترور شهید فخری‌زاده در این راستا قابل‌تامل است.»

کد خبر 569546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha