وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد این کشور قصد دارد واکسیناسیون نخستین گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا و مراقبان بهداشتی را در ماه ژانویه (اوائل دی ماه) شروع کند.

vaccine

ب‍ه گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان، پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا در حال مبارزه به با موج دوم کرونا است، گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که ماه‌های سرد زمستان که در آن ما مدت بیشتری را درون فضاهای بسته می‌گذاریم، بخش سخت‌تر این شیوع است. این وضعیت تا پایان زمستان ادامه پیدا می‌کند.»

اشپان گفت مقامات آلمانی در حال آماده کردن مراکز ویژه واکسیناسیون که قرار است تا میانه ماه دسامبر به کار بیفتند، گرچه واکسن احتمالا تا آن زمان در دسترس نخواهد بود.

به گفته اشپان، کارشناسان بهداشتی مردم را با تیم‌های سیار و نیز در مراکز واکسیناسیون واکسینه خواهند کرد، چرا که واکسن بالقوه ایجاد  شده بوسیله شرکت‌های بیونتک و فایزر لازم است در دمای منهای ۷۰ درجه سلسیوس نگهداری شود.

اشپان گفت انتظار دارد که در بهار یا اوائل تابستان انواع دیگری از واکسن‌ها در اختیار قرار بگیرند که پزشکان عمومی بتوانند آنها را تجویز کنند.

او گفت: «هنگامی که این واکسن‌های قابل‌نگهداری در دماهای بالاتر در دسترس قرا رگیرند، می‌توانیم شمارهای بزرگتری از افراد را واکسینه کنیم.»

اشپان ماه گذشته گفته بود که آلمان فقط تا ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای شرکت‌های بیونتک-فایزر را دریافت خواهد کرد.

احتمالا پرستاران، پزشکان و افراد بیماری و سالمند که در معرض خطر بالاتر عفونت وخیم کرونا هستند، در ابتدا واکسن دریافت خواهد کرد.

آلمان به خاطر پاسخش به موج اول شیوع کروناویروس در بهار بسیار ستایش شد، اما شمار مواد عفونت در این کشور با وجود اقدامات جدید برای فاصله‌گیری اجتماعی از ماه پیش، همچنان در حال افزایش است.

مدارس در آلمان باز مانده‌اند، اما از روز سه‌شنبه گردهمایی‌های خصوصی به پنج نفر محدود می‌شوند و شمار کمتری از افراد اجازه ورود به فروشگاه‌ها را پیدا می‌کنند.

کد خبر 569478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha