چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

با راه‌اندازی «مرکز گذری کاهش آسیب» در محله دولتخواه جنوبی، اقدامات شهرداری منطقه ۱۹ برای تجهیز و تقویت این مرکز آغاز شده است.

آسیب

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی : مرکز گذری کاهش آسیب با هدف ارائه خدمات به کارتن‌خواب‌ها و کسانی که دسترسی به خدمات ندارند، از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ و مؤسسه کاهش آسیب نور سپید هدایت در این محدوده راه‌اندازی شده و این درحالی ‌است که در روزهای سرد سال و با همه‌گیری کرونا قرار است با حمایت شهرداری منطقه، این مرکز با تجهیزات بیشتر به این قشر خدمت‌رسانی کند.
سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه ارائه خدمات حمایتی به این اقشار می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد و گرایش آنها را به ترک اعتیاد و مراجعه به کمپ‌ها افزایش دهد، گفت: «غذای گرم، لوازم کاهش آسیب همچون سرنگ و سوزن‌های استریل، چسب زخم، پانسمان و... در این ایستگاه بین این افراد توزیع می‌شود. از این طریق دسترسی به افراد آسیب‌دیده بیشتر می‌شود و به مرور این حمایت‌ها می‌تواند آنها را ترغیب کند تا سبک زندگی خود را تغییر دهند.»

مهدی بصیری/ سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۹


«مهدی بصیری» درباره اقداماتی که برای تجهیز و تقویت این مرکز اجرا خواهد شد، گفت: «در مرحله اول برخی اقلام مورد نیاز این ایستگاه تأمین و حمام و سرویس بهداشتی، با هدف بهره‌مندی این اقشار از خدمات عمومی در مجاورت مرکز ساخته شده است. اجرای پویش جمع‌آوری لباس گرم برای حمایت از این افراد هم از دیگر اقداماتی است که حداکثر تا یک ماه آینده اجرا خواهد شد.» بصیری در پایان گفت: «هر شب، ۳ گشت از سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با همراهی نیروهای منطقه، عوامل شهرداری نواحی و مددکار با گشتزنی در محدوده خلازیل، معتادان و کارتن‌خواب‌ها را جمع‌آوری و برای ساماندهی و اسکان به مددسرای مهر منتقل می‌کند.»

کد خبر 569398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha