سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشاورزان استان در برداشت چغندر قند شتاب کنند تا محصولات آنان دچار افزایش افت و سرمازدگی نشود.

مزرعه چغندر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رسول جلیلی افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان و افت دما در آذرماه، احتمال سرمازدگی محصول و به تبع آن کاهش قند، آب و افزایش افت دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده محصول تولیدی در حدود ۶۰۰ هکتار از مزارع هنوز برداشت نشده‌ و ۱۲۰ هزار تن چغندرقند نیز در کنار مزارع انباشت شده‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموع مطالبه چغندرکاران از کارخانه‌ها تاکنون ۹۱۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد مطالبه چغندرکاران به میزان بیش از ۷۳۶ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده‌ و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با تصویب دولت امسال محصول چغندرکاران با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۲۰ ریال با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به قیمت چهار هزار و ۲۳۰ ریال پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

سالانه یک تا ۱.۵ میلیون تن چغندر قند در استان برداشت می‌شود که علاوه برنیاز کارخانه های قند استان به سایر استان‌ها هم ارسال می‌شود.

کد خبر 569306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha