سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز گفت: خرید و فروش اراضی موقوفه محله قوخ این شهر ممنوع و جرم است.

اراضي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جهاندار امجدی با بیان اینکه مردم هوشیار باشند و در دام افراد زمین خوار و سودجو نیفتند،  اظهار کرد: برابر اطلاعات واصله افراد سودجو و فرصت طلب درصدد قطعه بندی و فروش اراضی زراعی موقوفه (خارج از محدوده خدمات شهری)، جزو پلاک ۱۸۸۷ اصلی واقع در انتهای محله قوخ، ابتدای جاده روستای خیدر هستند.

وی با اشاره به اینکه پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارسال شده است، اضافه کرد: برابر قوانین جاری کشوری از جمله قانون مدنی و مجازات اسلامی، خرید و فروش این اراضی جرم و از مصادیق بارز فروش مال غیر است.

امجدی از شهروندان سقزی خواست با هوشیاری کامل از افتادن در دام افراد زمین خوار و سودجو پرهیز کرده و از خرید و فروش اراضی موقوفه در این پلاک با مشخصات ارائه شده، خودداری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز با تاکید بر اینکه با این دسته از افراد که قصد فریب شهروندان را برای فروش این زمین‌ها دارند، برخورد خواهد شد از مردم خواست با هوشیاری به این موضوع نگاه کنند تا سرمایه آنها به خطر نیفتد.

محله قوخ در حاشیه شهر سقز واقع شده کهبخش زیادی از زمین‌های این محله موقوفه است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 569291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha