عضلات با افزایش سن توده و قدرت خود را از دست می‌دهند که این موضوع می‌تواند منجر به ضعف و بیماری‌های دیگر مرتبط با سن شود.

توده عضلانی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از تک اکسپلوریست، از آنجا که علل کاهش تدریجی توده عضلانی و قدرت افراد با بالا رفتن سن تا حد زیادی ناشناخته مانده است، ارتقای سلامت ماهیچه‌ها یکی از حوزه‌های تحقیقاتی است. یک مطالعه اخیر به رهبری محققان دانشگاه ملی سنگاپور(NUS) نشان داده است که چگونه یک مولکول موجود در ماهیچه‌ها به میدان مغناطیسی ضعیف، واکنش نشان می‌دهد تا سلامت عضلات را ارتقا دهد.

طی این مطالعه که به سرپرستی پروفسور آلفردو فرانکو اوبرگن از موسسه نوآوری و فناوری سلامت  این دانشگاه انجام شد، محققان دریافتند که پروتئینی موسوم به "TRPC۱" به "میدان‌های مغناطیسی نوسان دار ضعیف" پاسخ می‌دهد و این واکنشی/پاسخی است که وقتی فرد ورزش می‌کند، فعال می‌شود. این پاسخ به آهن ربا را می‌توان برای تحریک ریکاوری عضلات که می‌تواند کیفیت زندگی بیماران کم تحرک را بهبود بخشد استفاده کرد.

پروفسور اوبرگن گفت: استفاده از میدان‌های مغناطیسی پالس‌دار برای شبیه‌سازی برخی از تمارین ورزشی به بیماران مبتلا به آسیب عضلانی و سکته مغزی کمک می‌کند.

محققان کره‌ای با آهن‌ربا به جنگ سرطان می‌روند

میدان‌های مغناطیسی مورد استفاده محققان برای تحریک سلامت ماهیچه‌ها فقط ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر از میدان مغناطیسی زمین بود که این میدان بسیار ضعیف‌تر از میدان مغناطیسی آهن‌ربای میله‌ای است.

برای نشان دادن نقش"TRPC۱" به عنوان آنتنی برای مغناطیس طبیعی برای تقویت سلامت عضلات، محققان با حذف ژنوم TRPC۱ سلول‌های عضلانی جهش یافته‌ای را که به هیچ میدان مغناطیسی پاسخ نمی‌دادند، مهندسی و ایجاد کردند و سپس توانستند با رساندن انتخابی TRPC۱ به این سلول‌های عضلانی جهش یافته در وزیکول‌های کوچک، حساسیت مغناطیسی را بازگردانند. سپس آنها شاهد تغییرات متابولیکی در عضلات مشابه آنچه پس از ورزش ایجاد می‌شود بودند. رسیدن به این فرایند و ارتقا سلامت عضلات بدون ورزش، می‌تواند بهبودی و توان بخشی بیماران مبتلا به اختلال عملکرد عضلانی را تسهیل کند.

پروفسور افزود: حدود ۴۰ درصد از بدن یک فرد با جثه متوسط ​​عضله است. نتایج ما تعامل متابولیکی بین عضلات و مغناطیس را نشان می‌دهد که امیدوارم بتواند برای بهبود سلامت و طول عمر انسان مورد استفاده قرار گیرد.

این مطالعه یک نقطه عطف در درک چگونگی واکنش یک پروتئین اصلی به میدان‌های مغناطیسی است. «سلامت متابولیک» مانند وزن، سطح قند خون، انسولین و کلسترول به شدت تحت تأثیر سلامت عضلات است. از آنجا که ورزش یک تعدیل کننده قوی برای بیماری‌های متابولیک از طریق کار روی عضلات است و میدان‌های مغناطیسی از مزایای مشابه ورزش برخوردار هستند، چنین میدان مغناطیسی ممکن است به بیمارانی که به دلیل آسیب، بیماری یا ضعف قادر به انجام ورزش نیستند، کمک کند.

این پروژه اخیراً در افتتاحیه جوایز کاتالیزور طول عمر سالم که توسط آکادمی ملی پزشکی ایالات متحده برگزار شد، برنده "جایزه کاتالیست" (Catalyst Award) شده است. جایزه مذکور به دلیل پیشرفت نوآورانه محققان برای گسترش سلامتی و عملکرد انسان در زندگی به آنها اهدا شد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Advanced Biosystems" منتشر شد.

کد خبر 569283
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha