از ابتدای سال۹۹ با ابتکار مدیریت شهر تهران طرح‌هایی برای نخستین بار در محله‌ها کلید خورد که خیلی زود آثار و برکاتش نمایان شد.

شهردار

سید محمد فیاض / شهردار منطقه ۱۸ :از ابتدای سال۹۹ با ابتکار مدیریت شهر تهران طرح‌هایی برای نخستین بار در محله‌ها کلید خورد که خیلی زود آثار و برکاتش نمایان شد.پروژه‌های کوچک‌مقیاس محله‌ای این فرصت را برای شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه ایجاد کرد که در دل محله‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها به دنبال رفع مشکلات و کمبودهایی باشند که به‌طور مستقیم بر بهبود کیفیت و وضع زندگی و افزایش رضایتمندی ساکنان تأثیرگذار هستند.

نکته مهم اینکه در اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس محله‌ای هیچ‌گونه محدودیت و خط‌کشی وجود نداشت، بنابراین معاونان حوزه‌های مختلف شهرداری از جمله اجتماعی و فرهنگی، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط‌زیست، معماری و شهرسازی، فنی و عمران و... با توجه به حیطه اختیارات و وظایف ذاتی خود به شناسایی مسائلی پرداختند که بتوانند این پروژه‌های خرد و کوچک‌مقیاس را برنامه‌ریزی و آن را وارد فاز اجرایی کنند.

شهروندان ساکن در منطقه۱۸ در چند ماه گذشته شاهد اجرای چندین پروژه کوچک‌مقیاس محله‌ای در اطراف محل سکونت خود بوده‌اند. راه‌اندازی مسیر رفت و برگشت دوچرخه‌سواری به طول ۳کیلومتر، کلنگ‌زنی ساخت بوستان شهدای مدافع سلامت، طرح «کلید به کلید» یا مسکن جایگزین برای مالکان خانه‌های فرسوده و معارض کوی زینبیه، تعیین تکلیف ساختمان‌ها و کارخانه‌های مزاحم و دارای رأی ماده ۱۰۰، پس از گذشت ۶۰ سال، اجرای طرح تعریض و عقب‌نشینی املاک معارض در بلوار شهیدان بهرامی، تخریب و پاکسازی سوله‌ها و کارگاه‌های تولیدی صنایع چوبی غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی تقی‌آباد، جمع‌آوری کانکس‌های غیرمجاز حریم بزرگراه آزادگان تنها گوشه‌ای از زحمات مجموعه شهرداری منطقه۱۸ است که برای افزایش رفاه و آسایش ساکنان انجام شده و با لطف پروردگار و دعای خیر خانواده‌های معظم شهدا این مسیر خدمتگزاری همچنان تداوم پیدا می‌کند.

ناگفته نماند موفقیت شهرداری منطقه۱۸ و انتخاب شهردار ناحیه ۷ از بین ۱۲۲ ناحیه شهرداری تهران، به‌عنوان مدیر نمونه پایتخت، در جشنواره سالانه شهید رجایی نیز می‌تواند پشتوانه خوبی باشد برای برداشتن قدم‌های محکم‌تر در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان ساکن در این بخش از تهران.

کد خبر 569276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha