جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رسما مجموعه‌ای از انتصاب‌ها را برای پست‌های اقتصادی کابینه و دولتش اعلام کرده است که قبلا هم انتظار آنها می‌رفت.

Biden economic team

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بایدن روز دوشنبه ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) به طور رسمی انتصاب این افراد را اعلام کرد:

- جانت یلن برای خدمت در مقام وزیر خزانه‌داری نامزد می‌شود. اگر انتصاب او به این پست بوسیله مجلس سنا تایید شود، او نخستین زنی خواهد بود که در تاریخ ۲۳۱ ساله وزارت خزانه‌داری ریاست آن را عهده‌دار شده است و نخستین فردی خواهد بود که هم در مقام وزات خزانه‌داری، هم به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی و هم رئیس بانک مرکزی آمریکا خدمت کرده است. یلن قبلا چهار بار جداگانه بوسیله سنا تایید شده است.

- نیرا تندن که دوران کاری‌اش بر دنبال کردن سیاست‌های مربوط به حمایت از خانواده‌های کارگر، ترغیب رشد اقتصادی با پایه گسترده و مهار نابرابری لگام‌گسیخته متمرکز بوده است برای خدمت کردن به عنوان رئیس اداره مدیریت و بودجه نامزد شده است. اگر انتصاب تندن تایید شود، نخستین زن رنگین‌پوست و نخستین آمریکایی با تبار آسیای جنوبی خواهد بود که به این مقام رسیده است.

- والی آدیمو یک مدیر کهنه‌کار قوه مجریه و کارشناس سیاست‌های اقتصاد کلان و حفاظت از مصرف‌کنندگان و با تجربه بسیار در امنیت مل برای خدمت در مقام معاون وزارت خزانه‌داری نامزد شده است. او قبلا به عنوان معاون رسیس شورای اقتصادی ملی، معاون مشاور امنیت ملی و نخستین رئیس کارکنان اداره حفاظت مالی از مصرف‌کنندگان خدمت کرده است. اگر انتصاب او تایید شود، نخستین آمریکایی آفریقایی‌تباری خواهد بود که به مقام معاون وزیر خزانه‌داری رسیده است.

- سیسیلیا راوس، یک اقتصاددان کار پیشگام و معاون آموزشی دانشگده امور عمومی بین‌المللی دانشگاه پرینستون برای ریاست شورای مشاوران اقتصادی (CEA) نامزد شده است. او قبلا در سال ۲۰۰۹ بوسیله برای عضویت در CEA تایید شده است. اگر انتصاب راوس تایید شود، او نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار و چهارمین زنی خواهد بود که در تاریخ ۷۴ ساله موجودیت CEA به ریاست آن رسیده استو

- جرد برنستین که قبلا به عنوان اقتصاددان ارشد برای جو بایدن در سال‌های نخست دولت اوباما-بایدن خدمت کرده است، برای عضویت در شورای مشاوران اقتصادی نامزد شده است.

- هدر بوشی، اقتصاددان برجسته متمرکز بر نابرابری اقتصادی و رئیس، مدیرعامل و یکی از دو بنیانگذار ممرکز رشد منصفانه» برای عضویت در شورای مشاوران اقتصادی نامزد شده است.

کد خبر 569179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha