برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت یکشنبه شب در آستانه روز جهانی ایدز به رنگ قرمز درآمدند؛ اتفاقی برای اطلاع‌رسانی درباره اهمیت آگاهی‌رسانی اچ‌آی‌وی / ایدز.

روز جهانی ایدز در تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین، هم‌زمان با روز جهانی ایدز و برای  آگاهی‌رسانی درباره پیشگیری از انتشار ویروس اچ‌آی‌وی و اصلاح رفتار جامعه و رفع انگ و تبعیض برای کسانی که با اچ‌آی‌وی/ایدز زندگی می‌کنند، باشگاه مثبت موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی اقدام به راه‌اندازی این پروژه‌ با نام «ویروسی که با ما زندگی می‌کند»، کرده است. کمپین «مدرسه‌ات با من»، از دیگر فعالیت‌های این پروژه است. این کمپین برای حمایت تحصیلی کودکان متاثر از ایدز در پلتفرم جمع‌سپاری «راتا» به آدرس ratacf.ir/madresebaman راه‌اندازی شده و هدف آن تامین ۳۰ عدد تبلت با حمایت افراد نیکوکار برای حضور دانش‌آموزان  تحت تاثیر اچ‌آی‌وی/ایدز در کلاس‌های آنلاین مدرسه است.

در ماه‌های اخیر به واسطه اپیدمی جهانی بیماری کرونا، بسیاری از افراد جامعه به کرونا مبتلا شده یا به نوعی با آن درگیر بوده‌اند که این تجربه شباهت زیستی فراوانی با افرادی دارد که با بیماری اچ‌آی‌وی/ایدز زندگی می‌کنند که مساله استیگما (انگ)، ضعف شدید جسمانی، مشکلات مالی و بیکاری، ترس از بیماری و همچنین ترس از افشای بیماری از این دست تجربیات است. در این کمپین از افرادی که تجربه‌ای از انگ و تبعیض در دوران همه‌گیری کرونا دارند دعوت شده که  این تجربه را در فضای مجازی با هشتگ #ویروسی_که_بامازندگی_میکند منتشر کنند. 

روز جهانی ایدز از سال ۱۹۸۸ برای افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها در اول دسامبر برابر ۱۰ یا ۱۱ آذر هر سال نامگذاری شده و هر سال برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. امسال هم اداره کنترل ایدز و بیماریهای آمیزشی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، «همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک» را شعار روز جهانی ایدز  اعلام کرده است.

اچ آی وی و اهمیت پیشگیری از آن، اهمیت جلب حمایت سیاستگذاران، مسئولان و سازمانها از برنامه های اطلاع رسانی و کنترل اچ آی وی و افزایش همکاریهای بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالشهای موجود در زمینه برنامه های ایدز، جلب مشارکت انجمن های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه های پیشگیری و کنترل اچ آی وی و برجسته سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن،  از اهداف شعار امسال اعلام شده اند.

کد خبر 569101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha