مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

در طول سال اکثر شرکتها تغییراتی را در شرکت اعمال می کنند که نیاز به ثبت تغییرات شرکت خود در اداره ثبت شرکتها دارند تا کار خود را به صورت کاملا قانونی پیش ببرند و در نهایت بعد از ثبت تغییرات شرکت در اداره کل و تایید نهایی در روزنامه های کثیرالانتشار و روزنامه رسمی آگهی شود.

image_392af627ef25f27369fb7ad777853803fc22d82a.jpg

در کل در طول فعالیت یک شرکت می تواند هر لجظه تغییراتی را در ساختار شرکت ایجاد کند که شامل مواردی مانند : تغییر آدرس شرکت ( به دلیل اجاره مکان شرکت اکثر شرکت ها این تغییر را همه ساله دارند ) , تغییر موضوع فعالیت ( بیشتر شرکتها در طول مدت فعالیت وارد بخشهایی دیگر تجاری می شوند که در این صورت نیاز به تغییر موضوع شرکت دارند ) , تغییر نام شرکت ( به ندرت اتفاق می افتد که شرکتی نام خود را تغییر دهد مگر اینکه شرکت به صورت کلی به افراد دیگری انتقال پیدا کرده باشد) , تغییر اعضای هیئت مدیره , مدیر عامل و … ( تغییرات سمت در یک شرکت بیشتر اتفاق می افتد).

در بین موارد ذکر شده ساده ترین تغییر می تواند مربوط به تغییر آدرس شرکت باشد که دلایل مختلفی را شامل می شود که باید در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات ثبت شود. همچنین باید خاطر نشان کنیم که هر یک از این تغییرات توسط کارشناسان مربوطه به صورتن دقیق بررسی و کارشناسی می شود و در نهایت بعد از تایید کارشناس رسما اقدام به ثبت می شود . در غیر این صورت تمام تغییرات اعمال شده در شرکت غیر قانونی بوده و مشکلاتی را در شرکت به وجود خواهد آورد .

آدرس :

تهران میرداماد غربی کاووسیه بعد از کوچه نور به سمت خیابان ولی عصر (نرسیده به ولی عصر) پلاک ۳۴۹ طبقه ۱۲ واحد شمالی واحد ۲

۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

۰۲۱۸۸۶۶۰۵۸۱

خدمات تغییرات شرکت

  • انحلال شرکت
  • افزایش سرمایه شرکت
  • تغییر آدرس شرکت
  • تغییر نام شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت
  • تغییر موضوع شرکت

نحوه ثبت تغییرات شرکت

صاحبان شرکتها باید برای هر نوع تغییری در شرکت جلسه ای تشکیل دهند و تصمیمات در این جلسه گرفته می شود . و برای اعمال تغییرات ؛ تصمیمات گرفته شده را به اداره ثبت شرکتها اعلام می کنند تا این تغییرات به صورت قانونی ثبت شود . در ادامه سعی می کنیم به صورت کامل نحوه ثبت تغییرات شرکت ها را شرح دهیم با ما همراه باشید .

در بین موارد ذکر شده ساده ترین تغییر می تواند مربوط به تغییر آدرس شرکت باشد که دلایل مختلفی را شامل می شود که باید در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات ثبت شود. همچنین باید خاطر نشان کنیم که هر یک از این تغییرات توسط کارشناسان مربوطه به صورتن دقیق بررسی و کارشناسی می شود و در نهایت بعد از تایید کارشناس رسما اقدام به ثبت می شود . در غیر این صورت تمام تغییرات اعمال شده در شرکت غیر قانونی بوده و مشکلاتی را در شرکت به وجود خواهد آورد .

راهنمای تغییرات شرکت

همیشه در انتهای سال مالی شرکت برخی از تغییرات ثبتی نیاز است انجام دهد.

پلمپ دفاتر

طبق قانون ، بعد از ثبت شرکت باید یکسری دفاتر به منظور ثبت هزینه ها و درآمد های شرکت تهیه شود. این دفاتر شامل دفاتر روزنامه ، دفتر کل و هر دفتری که دادگستری ضروری بداند، می باشد. این دفاتر قبل از نوشته شدن باید توسط اداره ثبت پلمپ شود.

بعد از ثبت شرکت، پلمپ دفاتر قانونی ۱۴۰۰ یک کار ضروری می باشد و در صورت عدم اقدام شرکت مشمول جریمه مالیاتی خواهد شد. قبل از اینکه جزئیات و اطلاعات کاملی در رابطه با پلمپ دفاتر ارائه دهیم باید با دفاتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی، دفتر کپیه یا اندیکس آشنا شوید.

پلمپ دفاتر

تغییر آدرس شرکت

تغییر محل کنونی شرکت به محل جدید آن حتما باید در سامانه اداره ثبت شرکتها , ثبت شود . محل قانونی شرکت در ابتدای ثبت شرکت در یکی از بند های اساسنامه شرکت (بند ۲ یا ۳ اساسنامه) قید می شود که در ابتدای ثبت شرکت نیاز نیست حتما ملک اداری باشد ولی موقع فعالیت حتما باید این مکان یک ملک اداری و تجاری باشد و باید دقت کنید که بعد از ثبت شرکت تا دو ماه این مکان اداری را باید تعیین کنید .
بعد از گذشت فعالیت شرکت در یک آدرس قانونی امکان دارد که در مجمع فوق العاده عمومی شرکت تصمیم بر تغییر ادرس شرکت گرفته شود لذا بهتر است که در اساسنامه شرکت به جای اشاره به آدرس دقیق شرکت شهر محل تاسیس شرکت قید شود که موقع تغییر آدرس دیگر نیاز به تغییر اساسنامه شرکت نباشد .

تغییر نام شرکت

انتخاب نام برای شرکت در زمان تاسیس اهمیت زیادی دارد ؛ در خیلی از موارد شاهد بودیم که نام شرکت برای متقاضیان زیاد اهمیت ندارد و مهم این است که کار ثبت شرکت به سرعت انجام شود تا بتوانند به صورت قانوی کار خود را آغاز کنند . اما بعد از گذشت زمان و فعالیت شرکت در حوزه کاری خود نام شرکت اهمیت زیادی پیدا می کند .
دلایل محدودی برای تغییر اسم شرکت وجود دارد که از این دلایل می توان به مواردی مانند : سلیقه شخصی صاحبان شرکت ها , به علت تغییر در نوع بازاریابی , تغییر در ساختار سیلاب های اسم شرکت , مشکلات نام قبلی شرکت , همخوانی شرکت با برند محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می کند.
باید توجه داشت که بعد از تغییر نام شرکت هیچ نوع تغییری در ماهیت شرکت از جمله : شماره ثبت , سال تاسیس , شناسه ملی شرکت , و … ایجاد نمی شود.

تغییر موضوع شرکت

هر شرکتی با موضع خاصی تاسیس می شود و اهدافی را در زمینه خاصی دنبال می کند از این رو تغییر موضوع شرکت بیانگر این است که زمینه فعالیت شرکت تغییر می کند . موضوع شرکت در موقع تاسیس در یکی از بند های اساسنامه ( بند ۲ یا ۳) قید می شود که محدوده فعالیت و هدف شرکت را می رساند . موضع فعالیت شرکت که صریحا در اساسنامه آورده می شود مانع از این می شود که مدیران اجرایی خارج از چهارچوب فعالیت شرکت کارهایی انجام دهند و سرمایه شرکت را در زمینه های نامرتبط صرف کنند .

با تمام این توصیفات بعد از ثبت شرکت و طی فعالیت آن امکان دارد که بر اساس تصمیمات مجمع فوق العاده عمومی متشکل از شرکا , سهامداران , بازرسین , اعضا هیئت مدیره شرکت در یک صورتجلسه مکتوب اقدام به تغییر موضع شرکت گرفته شود .

ثبت انحلال شرکت

منحل شدن یک شرکت یا هر موسسه ای به معنای اتمام عمر آن شرکت سا موسسه است . انحلای شرکت به دو صورت اتفاق می افتد : انحلال اختیاری (رای صاحبان سهام , تصمیم شرکاء برای منحل کردن شرکت ) , انحلال اجباری (ورشکستگی شرکت , موضوع شرکت , زمان شرکت , حکم دادگاه , فوت یکی از شرکاء) در هر دو حالت قبل از اینکه دارایی جمعی شرکاء بینشان تقسیم شود باید تمامی طلبهای شرکت را تسویه کرده باشند و هیچ طلبکاری نماند.

نکته مهم این است که انحلال شرکت بررسی شود صورتجلسه انحلال شرکت در زمان برگزاری جلسه تنظیم می شود این صورتجلسه باید در کمتر از ۳ روز از زمان برگزاری جلسه به اداره ثبت شرکتها اعلام شود .

آدرس :

تهران میرداماد غربی کاووسیه بعد از کوچه نور به سمت خیابان ولی عصر (نرسیده به ولی عصر) پلاک ۳۴۹ طبقه ۱۲ واحد شمالی واحد ۲

۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

۰۲۱۸۸۶۶۰۵۸۱

کد خبر 569026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha