اکثر تحلیل‌گرانی که در یک نظرخواهی شرکت کرده‌اند، بر این باورند که شاخص بورس در دهم آذر۹۹ روند مثبت چند روز اخیر را تداوم خواهد بخشید.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، این تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: با کمرنگ شدن ریسک ناشی از تحولات آمریکا و کناره گیری ترامپ کمی از ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه کاهش یافته است. این رویداد در کنار رشد قیمت های جهانی منجر به استقبال سهامداران از سهم ها و پر حجم تر شدن بازار شده است. به نظر می‌رسد امروز نیز بازار  همچنان پر حجم و مثبت معامله شود. روند حرکتی پول در حال حاضر بیشتر به سمت شرکت های کوچک و گروه پتروشیمی است.  باتوجه به حجم های بالای ایجاد شده در یک هفته گذشته، کف بازار در نواحی ۱.۳۰۰.۰۰۰ واحد بسته شده است و سهامداران می‌توانند مطمئن تر از قبل اقدام به سرمایه گذاری کنند. نزدیک شدن به گزارش‌های نه ماهه شرکت ها و وضعیت خوب بنیادی بسیاری از شرکت های گروه پتروشیمی و فلزی رشد شاخص تا حوالی ۱.۸۰۰.۰۰۰ واحد دور از انتظار نیست.

برخی دیگر نیز تاکید می‌کنند: خبر شکل گیری یک روند کاهشی در نرخ سود بانکی یکی دیگر از خبرهای بسیار مثبت برای بازار بود. درحال حاضر اکثر فاکتورها به سود بورس هستند و همچنان پیشنهاد به سهامداری در سهام قوی و بنیادی بهترین راهکار خواهد بود.

همچنین روز گذشته بسیاری از صف های فروش متعادل شدند. با توجه به قیمت پایانی اکثر سهام معامله شده،  انتظار داریم بازار امروز به روند صعودی خود ادامه دهد. نکته مهم این است که معامله‌گران هنگام معاملات در بازار سهام، کنترل هیجانات خود را در دست داشته باشند.

کد خبر 568970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha