حسن فتحی قصد دارد پس از سریال نمایش خانگی «شهرزاد»، سریال «جیران» را کارگردانی کند؛ مجموعه ای که همچنان در مرحله پیش‌تولید است.

جیران

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از ایسنا، شیوع کرونا و همچنین دشواری های گرفتن لوکشین از شهرک سینمایی غزالی، مسائلی است که پروژه حسن فتحی در مقاطعی با آن دست و پنجه نرم کرده است.

داستان سریال «جیران» پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را دربرمی­‌گیرد.

سازندگان این سریال با تاکید بر اینکه نمی خواهند صرفاً یک داستان جذاب و مردم­‌پسند تحویل مخاطب دهند، عنوان کرده اند که تلاش می­‌کنند مستندات تاریخی را قربانی جذابیت نکنند. 

انتشار خبرها درباره انتخاب بازیگران این سریال، تاکنون در حد گمانه زنی برخی سایت های غیررسمی بوده و خبری رسمی در این زمینه منتشر نشده است. همین امر موجب شده که برخی از پایگاه های خبری از بازیگرانی نام ببرند که در ادامه حضورشان تکذیب می شود. همانند آنچه امروز اتفاق افتاد و حضور هوتن شکیبا و رویا تیموریان در این مجموعه نادرست عنوان شد.

فیلم‌نامه سریال تاریخی «جیران» را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشته‌اند و  در خلاصه داستان این سریال آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد... »

سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه قرار است سال ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.

کد خبر 568841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha